TRENDS: Hos den amerikanske fastfoodkæde Eatsa bestiller og betaler kunderne deres mad via Eatsas applikation eller fra en af de mange iPads, der er placeret i den fysiske restaurant. Kunderne har også mulighed for at oprette deres egne salater eller bestille fra en lang række af anbefalede menuer. Systemet husker ligeledes kundernes tidligere ordre og giver en række anbefalinger baseret på kundernes personlige præferencer. Genkendelse af kundernes købshistorik giver Eatsa mulighed for at opbygge et personligt forhold til kunden, da præferencer og kostvaner synliggøres gennem systemet.

Efter bestillingen venter sultne kunder foran en mur af små glasmontrer, hvor hver enkelt bestilling og tilhørende navn vil blive projekteret op på når maden er klar til afhentning. Salaterne der på magisk vis dukker op i de små glasmontre, bliver bag muren kokkereret af et rigtigt køkkenpersonale og på denne måde bevares den automatiske illusion og oplevelse af stedet.

Perspektivering / muligheder:

Hvordan kan du kombinere digitale og fysiske salgsmuligheder?

Hvordan kan du via teknologiske virkemidler skabe en mere automatisk illusion af gæstens bestillings oplevelse?

Mere info:

Website: https://www.eatsa.com

 


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab etableret et internationalt netværk bestående af tæt på 2500 personlige kontakter inden for verdensomspændende forskning, produktudvikling og iværksætteri. Viden og netværk bruges til at gøre udviklingen relevant og brugbar, så den kan omsættes til konkrete tiltag og værdifulde nye produkter og tjenester. De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids indenfor turisme, retail og forretningsudvikling.

Log ind