Kampagnens første del - ultimo 2019 til primo 2021
Hotel- og restauranterhvervet er i rivende udvikling og mangler i den grad kvalificeret arbejdskraft. Derfor lancerede HORESTA og 3F i september 2019 brandingkampagnen Hospitality Career, der vil styrke kendskabet til hotel- og restaurationsbranchen og vise de unge, at det er en branche med mange spændende job- og karrieremuligheder.
Kampagnen vil tydeliggøre, at meget af det, de unge selv efterspørger - såsom god energi, passion, oplevelser, faglighed og fællesskab, international atmosfære og gode karriemuligheder – findes netop her.
Den grundlæggende historie er, at det er en livsstil at arbejde i hotel- og restaurationsbranchen. For ingen andre steder kan man få ansvar og blive leder hurtigere, skifte spor, afprøve nye ting og mærke den særlige internationale stemning. Her har man en unik mulighed for at bruge sine evner på at skabe oplevelser og gøre andre mennesker glade.
Kampagnes pay-off er derfor også: Del dit talent med resten af verden. Dette pay-off skal fange modtagerens opmærksomhed sammen med det visuelle udtryk, der i denne brandingkampagne tager udgangspunkt i tre spor: service, overblik og detalje.
Nedenfor ses kampagne-logoet, der både kommunikerer, hvilken branche der er afsender, og den passion, der kendetegner branchen:
Strategien er at repositionerne hotel- og restaurationsbranchen for unge i alderen 15-20-årige gennem en integreret kampagne bestående af digitale og face2face elementer – herunder web, Facebook, Instagram, Snap, YouTube-film med de to influencers Jaxstyle og Signe Kragh og ikke mindst besøg på udvalgte skoler.
Et bærende element i kampagnen er brug af ambassadører, der skal eksemplificere branchens utallige muligheder overfor andre unge – både i forhold til at få en sjov og indholdsrig arbejdsdag, venner for livet og i særdeleshed til at få en spændende karrierevej. De udvalgte ambassadører får ansvaret for kampagnens Facebook-profil og deres personlige fortællinger vil kunne læses på kampagnesitet samt ses som små YouTube- og Snap-film, der aktivt vil blive brugt igennem hele kampagneperioden, der løb frem til foråret 2021.
Kampagnens anden del (2021 - 2023): FRA TALENT TIL FAGLÆRT
HORESTA og 3F Privat Service, Hotel og Restaurant har med støtte fra Nordea-Fonden lanceret nyt toårigt projekt i forlængelse af brandingprojektet Hospitality Career.
Projektets primære formål er, at fastholde eleverne på hotel- og restaurantuddannelser. Det ske ved hjælp af et mentorkorps bestående af passionerede unge fra branchen, som vil støtte og guide eleverne gennem deres første praktikforløb.
