Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Byens restauranter er trætte af no-shows. På restauranten Barabba ryger uopdragne gæsters navne på væggen, mens andre restauranter bevidst overbooker eller kræver betaling på forhånd.
”Mange svarer slet ikke, når vi efter en halv times tid ringer og spørger, om de kommer eller ej. Der er også nogle, der lægger på, lige så snart de hører, at det er restauranten, som ringer. Og så er der nogle, der lyver og siger, at det ikke er dem, der har bestilt”, siger restaurantejer Riccardo Marcon og ryster på hovedet.
Restauratøren Henrik Yde har valgt at bekæmpe problemet med en alternativ løsning. Han overbooker med fuldt overlæg sine restauranter hver dag, nøjagtig som flyselskaberne gør. Restauranternes bookingsystem udregner selv, hvor meget der skal overbookes.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Bellagroup Ansætter ny salgsdirektør
26-04-2024
-
Thomas Castberg afslører nyt job efter 'Masterchef'-exit
26-04-2024
-
40 år ved roret: Ulla fejrer fire årtier som hotelejer
26-04-2024
-
Lalandia får rekordoverskud og pønser på at udvide
26-04-2024
-
Sampension investerer i hotelejendommen Comwell Køge Strand
26-04-2024
-
Analyse er klar: Flyforbindelse har stor betydning for Bornholm
26-04-2024