Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Danske Konferencecentre og MyResearch har netop offentliggjort en ny analyse blandt mødebookere, som måler møde- og konferencecentrenes Brand Strength og Brand Position.

Analysen placerer Comwell Borupgaard med det samlede bedste image blandt de 75 møde- og konferencecentre i analysen. Borupgaards topplacering bygger på en førsteplads i Brand Strength og en tredjeplads i Brand Position, hvor et andet nordsjællandsk møde- og konferencecenter, Konventum indtager en klar førsteplads. Konventum opnår dog ikke mere end en samlet sjetteplads i Brand Power, hvilket skyldes et mere begrænset kendskab.

Analysen viser desuden, at Søhuset Konferencecenter i Hørsholm har de mest tilfredse kunder. MBK i Københavns Centrum har de bedste lokaler. Konventum i Nordsjælland har de bedste tekniske faciliteter. Hindsgavl på Fyn har den bedste mad. Bernstorff Slot nord for København har den bedste beliggenhed, mens Kragerup Gods på Sjælland er bedst til at tilbyde unikke oplevelser.

Et andet punkt handler om, hvilken betydning 18 forskellige valgkriterier har for mødebookerne. Her er der en klar topscorer – nemlig ”at teknikken fungerer upåklageligt”. 3 ud af 4 tillægger dette meget stor betydning, og der er et godt stykke ned til nr. 2, der handler om beliggenhed.

Brand Strength bygger på bl.a. kendskab til stedet samt lysten til at booke stedet. Dette er en parameter, hvor de største og mest kendte steder ofte har en fordel. Men kendskabet alene afgør ikke placeringerne.

Brand Position bygger på 9 kvalitative udsagn, hvor de respondenter, der kender lidt til stedet, erklærer, om de synes at udsagnene passer til stedet. Her har det samlede kendskab ingen betydning, da det alene handler om, hvor mange af dem, der kender lidt til centret, som er enige i udsagnet.

Log ind