Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Solen har skinnet ekstra meget denne sommer – også på de fem danske ferieparker i Landal GreenParks, der er helt ny spiller på det danske ferieparkmarked. I juli og august opnåede parkerne en samlet vækst i gæstetallet på 8 procent sammenlignet med samme periode sidste år, hvor parkerne endnu ikke hørte under Landal-brandet.

Stigningen er især båret hjem af markant vækst i gæstetrafikken fra udlandet. Alene fra Belgien og Tyskland voksede strømmen i sommersæsonen således med henholdsvis 35 og 37 procent.

”Ejerskiftet har haft en tydelig effekt på gæstestrømmen til parkerne. Vi er blevet en del af en international kæde, og det åbner mulighed for at styrke markedsføringen på markeder, vi ikke tidligere har haft adgang til. Eksempelvis har vi set en flyvende udvikling i trafikken fra Holland, som er blevet vores andenstørste marked. Vi har også fået godt fat i de belgiske og tyske gæster, der ellers ikke har haft tradition for ferie i danske ferieparker,” siger Salg- og Marketing Manager i Landal GreenParks Danmark, Kent Lodberg.

Feriepark har fundet formel på succes

For andet år i træk har Skærbæk Ferieby leveret et rekordår. Kundeservice, værtskab og en bred kundegruppe er afgørende, mener centerchef Søren Hansen, der håber at kunne brede kundegruppen endnu mere ud i fremtiden.

Log ind