Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Den australske konkurrencestyrelse har taget den internationale søgemaskine Trivago i retten for et brud på forbrugerrettigheder. Det skriver Hotelmarketing.com

The Australian Competition and Consumer Commission (ACCC) anklager Trivago for at misvejlede med priserne til forbrugere i reklamer på tv og nettet. Det skyldes, at Trivago selv præsenterer sig som en service, der uafhængigt og objektivt sammenligner priser, men alligevel prioriterer siden de annoncører, der er villige til at betale den højeste pris pr. klik. ACCC tilføjer i anklagen til landsretten, at Trivago giver indtrykket af at levere det bedste tilbud til forbrugerne, men i flere tilfælde er den udvalgte pris ikke den billigste på markedet. Læs hele historien.

 

Bæredygtighed lever i det skjulte

Landets indkøbere af events og konferencer har for svært ved at orientere sig i, hvordan venues og konferencecentre reelt arbejder med miljø og bærdygtighed, viser ny undersøgelse.

Analyse: Vil betale mere for bæredygtige rejser

Størstedelen af de adspurgte i en ny undersøgelse svarer, at de vil betale ti procent ekstra for at rejse bæredygtigt. Danmark får dog baghjul af andre nordiske lande i en bæredygtighedsvurdering.

Log ind