Singapore Airlines introducerede i oktober en ny “wellness cuisine”-menu på deres nye langdistanceflyvning mellem New York City og Singapore, der skaber en mere beroligende flyveoplevelse for deres passagerer.

På den 18 timer og 45 minutters lange flyvetur, der nu er verdens længste flyrute, får passagererne serveret en menu udviklet af wellness-brandet Canyon Ranchs kokke og ernæringseksperter. Kombineret med smagssammensætninger er menuen sammensat til at imødekomme det specielle behov for ernæring og hydrering, man har, når man sidder på lange flyveture med begrænset mulighed for kropsbevægelse.

Udover menuen har Canyon Ranch sammen med Singapore Airlines udviklet flere sove-, afslapnings- og udstrækningsstrategier, der hjælper på passagerens vejrtrækning og reducering af jetlag.

Trenden med at påvirke gæstens velvære ses også hos den sunde fast-food-kæde, Dr. Smood, hvor der serveres anti-inflammatorisk, vegansk mad, som ifølge stifterne booster energiniveauet. Også store, velkendte kæder som Pizza Hut er hoppet med på trenden.

I forbindelse med dagen Blue Monday, som ifølge forskere kan betegnes som årets mest deprimerende dag, udviklede de en pizza, der var designet til at forbedre vores humør. Her var fokus på toppings, der med størst sandsynlighed øger kroppens indhold af serotonin, dopamin, oxytocin og endorfiner - kemikalier, der alle øger ens lykkefølelse.

Som flere og flere forbrugere anerkender, at mad påvirker vores humør og velvære, bliver mad i højere grad set som måde at forbedre kroppens mentale og fysiske helbred.

Derfor bliver valget af helbredsforbedrende ingredienser i højere grad en væsentlig faktor hos restauranter og caféer generelt.

Muligheder/perspektivering:

Hvordan kan I arbejde med en menu eller andre oplevelser, der udover at smage godt også forbedrer gæsternes velvære?

Læs mere her:

- https://www.singaporeair.com/en_UK/us/media-centre/press-release/article/?q=en_UK/2018/July-September/jr1018-180815

- http://www.drsmood.com/


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Ny teknologi viser madretter i 3D

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om firmaet Kabaq, der tilbyder 3D-gengivelser af madretter, så restaurantgæsterne har bedre mulighed for at studere på forhånd, hvad de bestiller.

Trend: Bo på kapselhotel i 9 timer

Kapselhotellet Ninehour tilbyder deres gæster ni timers indkvartering i et minimalt, sci-fi futuristisk miljø. Hotellets koncept, som navnet referer til er, at gæsterne skal bruge så lidt tid som muligt under deres tag og derfor også kun bruge én time på at gøre sig klar til at gå i seng, syv timer på at sove og en time til at gøre sig klar om morgenen.

Trend: Fastfood uden menneskelig interaktion

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om restaurantkæden Eatsa, der er højtautomatiseret og fungerer som en salgsautomat, der leverer frisklavede salater til sultne kunder.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne