Før Michael Steensgaard overtog Water & Wellness Randers sammen med tre andre investorer, brugte de godt et halvt år på at undersøge forretningen. Det viste sig, at kombinationen af et badeland, wellnesscenter og fitnesscenter havde stort potentiale og derfor slog de i 2020 til. Selvom de overtog forretningen midt under corona, tog det ikke pusten fra ejerne, der valgte at investere sig ud af udfordringerne.

Nu er de i gang med at udvikle forretningen og sikre, at der forbliver sorte tal på bundlinjen, som det har været tilfældet siden overtagelsen. Fokus er bl.a. på at udbygge deres wellnesstilbud og gøre driften endnu mere miljøvenlig. Water & Wellness Randers har også meldt sig ind i HORESTA.

“Det var selvfølgelig udfordrende tider, men vi gik til opgaven med den indstilling, at det rigtige var at investere os ud af kriserne, strømline forretningen og ideudvikle så vi blev endnu mere attraktive for gæsterne. Blandt andet valgte vi at udvide vores wellnesstilbud med en stor sauna med tre ovne til 70 personer. Og så lancerede vi vores firmaaftaler, som virkelig har været en succes for os med over 600 nye medlemmer. Vi har været nødt til at indføre ventelister fordi interessen er så stor,” siger Michael Steensgaard, der er adm. direktør i Water & Wellness Randers.

Derudover har Water & Wellness Randers ud- og ombygget deres F&B områder, så de kan følge med den voksende efterspørgsel, de har oplevet de seneste tre år. Det betyder, at de 6.400 kvadratmeter efterhånden er fuldt udnyttet med vandland, to cafeer, stort wellnessområde og egne fitnessfaciliteter.

“Vi ligger på 320.000 besøgende om året og øgede omsætningen med fire millioner fra 2022 til 2023. Det vidner jo om, at vi tilbyder en højt efterspurgt service. Særligt oplever vi, at wellnessområdet trækker gæster til, så vores investeringsfokus vil også ligge her fremover,” siger Michael Steensgaard.

Water & Wellness Randers har meldt sig ind i HORESTA for at få juridisk rådgivning og sparring om bl.a. nye regler og har senest brugt rådgivningen i forhold til de nye regler om bortskaffelsen af store bededag.

 

Ny i HORESTA: Kendetegnet er den særlige stemning

Restaurant Pluto åbnede i indre København tilbage i 2012, og siden da har restauranten fået vokseværk, og det er nu blevet til seks restauranter samlet under Pluto Group, hvor den røde tråd er stemningen. Nu har de meldt sig ind i HORESTA.

Log ind