Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Københavns Kommune har modtaget 531 klager om støj i byen i maj og juni i år, mens kommunen modtog 384 klager i de kolde måneder januar til april. Og hvis man sammenligner med maj og juni sidste år er der tale om en stigning på 57 procent - fra 339 klager i 2017 til 531 i år.
Det har centerchef i Center for Miljøbeskyttelse i Københavns Kommune, Rikke Hvelplund, en forklaring på.
”I år er det så varmt, og mange mennesker trækker udenfor. Man bruger byens rum mere, når det er så varmt,” fortæller hun.
For at imødekomme klager har kommunen oprettet en støjpatrulje. Ved hjælp af et støjapparat kan patruljen måle larm fra caféer, barer og diskoteker.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Ny i HORESTA: En personlig og hjemlig oplevelse
08-05-2024
-
Midlertidig lempelse af kontantreglen
08-05-2024
-
Overnatningsrekord for hotellerne i første kvartal
08-05-2024
PRESSEKLIP
-
Sunset Boulevard tester nyt stort skridt mod emballagefri dine-in
08-05-2024
-
Balder indgår lejeaftale med Go Hotels på Hotel Østerport
08-05-2024
-
Skagens største hotel bygger for tocifret millionbeløb
08-05-2024
-
Strawberry udvider sin portefølje i Danmark med The Reef
08-05-2024
-
Stort hotel slår dørene op efter gennemgribende renovering
08-05-2024
-
Ny ansøgningsrunde: 82 millioner kroner skal uddeles til kyst- og naturturismen
08-05-2024