De fleste tyer til en taxa, eller i andre lande Uber eller Lyft, når de skal hjem efter en god aften i byen, og de selv har fået for mange drinks ned til at køre. Nu er der dog en ny kørselsservice, der begynder at dominere, og håbet er, at denne service helt får elimineret spritkørsel.

Én af de virksomheder, der hjælper berusede gæster hjem fra en aften i byen er Dryver. Deres grundlægger, Arthur Simanovsky, var træt af ikke at kunne tage i byen uden enten at bruge mange penge på taxaer frem og tilbage eller på forhånd at udpege en chauffør for aftenen i vennegruppen, hvilket var en rolle ingen ligefrem ønskede. Derfra kom idéen til Dryver: "I already had a car, all I need is a driver?”" Den frustration blev startskuddet til tjenesten, hvor gæsterne via en app kan bestille en personlig chauffør, der møder op, hvor de er, og kører dem hjem i deres egen bil.

(artiklen fortsætter under billedet)

Som restauratør er tjenesten en mulighed for, at gæsterne kan slappe af med en vinmenu eller et par cocktails og stadig komme sikkert og bekvemt hjem. Endda med deres egen bil, som dermed ikke skal hentes dagen efter. Desuden risikerer man ikke, at den gode oplevelse på restauranten overskygges af en dyr taxaregning sidst på aftenen.

Dryver er indtil videre en tjeneste, som kun er udbudt i USA.

Muligheder/perspektivering:

  • Hvordan kan en nem og bekvemt kørselsservice optimere dine gæsters oplevelse hos dig?

Læs mere:

  • https://www.dryver.com/

Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Rekom introducerer nyt franchisekoncept

Sydeuropæisk afterski-kultur er kernen i det nye barkoncept udtænkt af barkoncernen Rekom. Franchisekonceptet skal udbredes i både Danmark og udlandet. Første to barer åbner i 2024.

Log ind