Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Der er mange fordele ved at udvikle sin forretning i en grønnere retning. FN’s verdensmål er kommet på manges læber, kunderne efterspørger i stigende grad bæredygtige løsninger, og virksomheder kan spare både energi, materialer og penge, hvis de tænker mere grønt og cirkulært, skriver Turisme.nu.
I løbet af de næste tre år får 80 virksomheder i Region Hovedstaden mulighed for at arbejde med én eller flere konkrete indsatser i projektet Bæredygtig Bundlinje 2.0, som HORESTA er en del af.
De kan forbedre deres affaldssortering, lære at udnytte affald som en ressource, mindske madspild, skifte benzin- eller dieselbilerne ud med el-biler og blive skarpere på miljøledelse. Én af virksomhederne, der har meldt sig klar, er hotel og konferencecenteret Schæffergården, der ligger i Gentofte.
”Vi er glade for at få muligheden for at fortsætte vores bæredygtige udvikling. Det betyder meget for os, fordi det er noget kunderne efterspørger. De spørger blandt andet ind til CO2-udledning og madspild,” siger direktør Peter Feddersen og fortæller, at Schæffergården i Bæredygtig 2.0 blandt andet vil arbejde med FN’s verdensmål.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Old Irish Pub runder 400 millioner og slår rekord for omsætningen
25-04-2024
-
Nordjyde overtager tre Sunset Boulevard restauranter
25-04-2024
-
Lalandia lander rekord-overskud
25-04-2024
-
Sønderjysk luksushotel headhunter kendt restaurant-trio
25-04-2024
-
Nu sætter Kolding Kommune populær og meget centralt placeret vandrehjem til salg
25-04-2024
-
Kæmpe familie-restaurant slår dørene op i Helsingør
25-04-2024
-
Aro er klar til næste Michelin-stjerne
25-04-2024