Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Viljen til at yde et bidrag til den fælles markedsføring af nordjysk turisme har - foreløbig - levet op til forventningerne i den selvbestaltede arbejdsgruppe, der i det tidlige forår satte som mål at øge markedsføringsbudgettet fra 15 til 51 millioner kroner om året.

Bag initiativet står ”De fire store” i nordjysk turisme, Fårup Sommerland, Aalborg Zoo, Nordsøen Oceanarium og Skallerup Seaside Resort. Herfra forlyder det, at man er meget tæt på at have opfyldt kvoten for det kommende år.

I alt har 27 aktører givet tilsagn om at spytte i bøssen, men dermed er man dog langt fra at have afsluttet arbejdet, pointerer Per Dam, direktør i Fårup Sommerland.

”Der er tale om en tretrinsraket, hvor vi frem til 2021 gradvist skal øge markedsføringsbudgettet. Vi er nu næsten i mål for 2019, og med tilsagn om yderligere medfinansiering fra Business Region North Denmark og Vækst Forum er der reelt tale om en fordobling af budgettet i det kommende år. Men skal målet for de kommende år opfyldes, skal vi have flere med til at finansiere”, siger han.

Log ind