Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
En række af de største sommerlande og udendørsforlystelser har øget omsætningen markant i de seneste fem år. I samme periode er indtjeningen løftet til nye højder.
Det fremragende sommervejr i 2018 er en del af forklaringen på væksten. Men også uden effekten af sommervarmen klarer forlystelserne sig bedre. Det skyldes bl.a., at flere af attraktionerne har arbejdet målrettet på at blive mindre afhængige af vejret og udnytte ydersæsonerne bedre.
Tivoli har siden 2013 øget omsætningen med 30 pct., og forlystelsesparken midt i København er blevet en milliardforretning. Det er resultatet af en bevidst strategi.
”Vores mål er at blive en helårsvirksomhed, som er mindre afhængig af vejret. Det er den strategi, vi arbejder efter, og det har givet resultat,” siger Dorthe Barsøe, underdirektør for brand og kommunikation i Tivoli.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
»Jeg er stolt og ydmyg«: Destinationsdirektør udpeget som forperson for dansk turisme
26-03-2024
-
McDonald's restauranter fik overskud
26-03-2024
-
Praksisændring samt præcisering vedr. udenlandske praktikanter i hotel- og restaurationsbranchen
26-03-2024
-
Stigning på 49 procent: Hotelkæde leverer sit bedste resultat nogensinde
26-03-2024
-
Familieejet hostel midt i Aarhus lukker efter konkursbegæring
26-03-2024
-
Kæde åbner sit andet hotel i København
26-03-2024
-
Legoland-ejer kæmper sig gennem voldsomt år med kæmpe vækstplaner
26-03-2024
-
Vinderen af Sønderjyllands Initiativpris 2024
26-03-2024