En række af de største sommerlande og udendørsforlystelser har øget omsætningen markant i de seneste fem år. I samme periode er indtjeningen løftet til nye højder.

Det fremragende sommervejr i 2018 er en del af forklaringen på væksten. Men også uden effekten af sommervarmen klarer forlystelserne sig bedre. Det skyldes bl.a., at flere af attraktionerne har arbejdet målrettet på at blive mindre afhængige af vejret og udnytte ydersæsonerne bedre.

Tivoli har siden 2013 øget omsætningen med 30 pct., og forlystelsesparken midt i København er blevet en milliardforretning. Det er resultatet af en bevidst strategi.

”Vores mål er at blive en helårsvirksomhed, som er mindre afhængig af vejret. Det er den strategi, vi arbejder efter, og det har givet resultat,” siger Dorthe Barsøe, underdirektør for brand og kommunikation i Tivoli.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stort 'Community Pavilion' med spændene nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Tivoli lancerer økologiske dage

Økologiske fødevarer er mere og mere efterspurgt blandt danskerne, når det gælder familiernes daglige indkøb. Men når det gælder de hurtige måltider – eller det vi ofte kalder fastfood eller easyfood – er der plads til mere økologi. Det sætter Landbrug & Fødevarer fokus på med projektet ’Fart på økologien i de hurtige måltider’.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne