En række af de største sommerlande og udendørsforlystelser har øget omsætningen markant i de seneste fem år. I samme periode er indtjeningen løftet til nye højder.

Det fremragende sommervejr i 2018 er en del af forklaringen på væksten. Men også uden effekten af sommervarmen klarer forlystelserne sig bedre. Det skyldes bl.a., at flere af attraktionerne har arbejdet målrettet på at blive mindre afhængige af vejret og udnytte ydersæsonerne bedre.

Tivoli har siden 2013 øget omsætningen med 30 pct., og forlystelsesparken midt i København er blevet en milliardforretning. Det er resultatet af en bevidst strategi.

”Vores mål er at blive en helårsvirksomhed, som er mindre afhængig af vejret. Det er den strategi, vi arbejder efter, og det har givet resultat,” siger Dorthe Barsøe, underdirektør for brand og kommunikation i Tivoli.

Tivoli styrker den digitale kundeoplevelse med mobilbetaling

Som en af de første forlystelsesparker i verden har Tivoli gjort mobile betalinger til en integreret del af gæsteoplevelsen. Det er sket ved at indbygge næsten alle MobilePays forskellige erhvervsløsninger i Tivolis betalingssituationer.

Nye Legoland-forlystelser breder sig ind i hotelværelserne

Når Legoland den sidste lørdag i marts slår dørene op til en ny sæson, bliver den røde snor klippet til parkens største enkeltstående investering nogensinde: Lego Movie World. I anledning af åbningen er seks værelser på Hotel Legoland blevet tematiseret efter Lego Movie World, skriver Vejle Amts Folkeblad.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne