Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
En sommer uden de sædvanlige turister tvinger restauranterne til at tænke nyt. For at komme ud af byen og ud af coronakrisen har flere byrestauranter lavet popup-versioner af sig selv og sat pløkkerne i ude i det danske sommerland, hvor danskerne holder ferie, skriver DR.
Jonathan Tam er køkkenchef på michelinrestauranten Relæ. Normalt møder han ind på Jægersborggade på Nørrebro i København, men i juli og halvdelen af august ligger restauranten i Frændekilde i Nordsjælland.
”Det er en anderledes tid for os alle sammen. Alt er forandret. Vi tænkte: 'okay, lad os fokusere på at lave noget sjovt'. Det er ret fantastisk. Det viser, at vi i restaurationsbranchen er i stand til at være kreative, når vi bliver sat i en vanskelig situation,” siger han.
HORESTA, vurderer, at København i år mister op mod 70 procent af de normale turismeindtægter fra hotelgæster i perioden fra juni til og med august. På dette tidspunkt af året ville hotellerne normalt være mellem 85 og 90 procent fyldte, men lige nu er tallene mellem 8 og 15 procent, vurderer organisationen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025