Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
En sommer uden de sædvanlige turister tvinger restauranterne til at tænke nyt. For at komme ud af byen og ud af coronakrisen har flere byrestauranter lavet popup-versioner af sig selv og sat pløkkerne i ude i det danske sommerland, hvor danskerne holder ferie, skriver DR.
Jonathan Tam er køkkenchef på michelinrestauranten Relæ. Normalt møder han ind på Jægersborggade på Nørrebro i København, men i juli og halvdelen af august ligger restauranten i Frændekilde i Nordsjælland.
”Det er en anderledes tid for os alle sammen. Alt er forandret. Vi tænkte: 'okay, lad os fokusere på at lave noget sjovt'. Det er ret fantastisk. Det viser, at vi i restaurationsbranchen er i stand til at være kreative, når vi bliver sat i en vanskelig situation,” siger han.
HORESTA, vurderer, at København i år mister op mod 70 procent af de normale turismeindtægter fra hotelgæster i perioden fra juni til og med august. På dette tidspunkt af året ville hotellerne normalt være mellem 85 og 90 procent fyldte, men lige nu er tallene mellem 8 og 15 procent, vurderer organisationen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Tommy Ahlers blander sig i debat om Airbnb
17-10-2025
-
HORESTA: Fjern aldersgrænsen for SVU – unges udvikling må ikke bremses
17-10-2025
-
Sunset Boulevard hædres som Succesvirksomhed 2025
17-10-2025
-
Tidligere Noma-kok åbner ny restaurant i Helsingborg
17-10-2025
-
Hotel Hesselet satser på gastronomi og langsom luksus
17-10-2025
-
Noma udvider med permanent butik og kaffebar i København
17-10-2025
-
Karrebæksminde får luksusresort med fokus på erhverv og velvære
17-10-2025
-
Markant hoteludvidelse i Aalborg sendt i høring
17-10-2025