Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I mere eller mindre ubemærkethed har Lagkagehusets to stiftere, Steen Skallebæk og Ole Schielder Kristoffersen, kastet sig over et nyt projekt: De er gået i gang med at opbygge en international kaffekæde, skriver FødevareWatch.dk.
Efter frasalget af Lagkagehuset i 2017 købte de sig ind i den danske virksomhed Copenhagen Coffee Lab, der på daværende tidspunkt havde én kaffebar i Lissabon; og så satte de ellers kog under kedlen. Siden har de åbnet ti nye kaffebarer, så kæden nu tæller fem cafeer i Lissabon, fem i Düsseldorf og en i Duisburg.
"Vi kommer nok til at åbne en butik om måneden, det har vi gjort klar til. Den første i hver by er altid den sværeste, og når du først har den på plads, kan du åbne forholdsvist hurtigt," siger 54-årige Steen Skallebæk, adm. direktør.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025