Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Beyond Meat har opnået voldsom succes på det seneste. I juli kunne den amerikanske virksomhed nemlig melde, at salget af planteprodukterne på bare 12 måneder var blevet mere end tredoblet. I 2018 omsatte firmaet for tæt på 600 millioner kroner, skriver Berlingske.
Ekspert i forbruger- og detailhandel Flemming Birch forklarer, at det kødløse kød har vundet indpas på danskernes tallerkener, fordi det rammer ind i en tid, hvor klimadagsordenen er på alles læber.
”Det har slet, slet ikke toppet endnu. Det er vigtigt at forstå, at det handler om mere end fire veganere på Nørrebro. Markedet rykker, fordi vi inden for de seneste par år har oplevet et stigende ønske blandt rigtig mange danskere om at spise mindre kød. De vil ikke holde op, men de vil spise meget mindre. Og det kan vi se ude i kølediskene i supermarkederne, for der bliver solgt mindre kød,” lyder det fra Flemming Birch.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA: Justering af emballageordning er et vigtigt skridt i den rigtige retning
11-09-2025
-
EuroSkills 2025: Finaledagen venter branchens talenter
11-09-2025
-
HORESTAs nye overenskomster kan nu fås online og i trykt version
11-09-2025
-
Overnatningstal: Hotellerne oplevede pæn fremgang i juli
11-09-2025
PRESSEKLIP
-
Stjernekok forlader Søllerød Kro efter 12 år
11-09-2025
-
Aabenraa undersøger muligheder for at udvide hotelkapacitet
11-09-2025
-
Fynsk luksushotel overhaler d’Angleterre på topliste
11-09-2025
-
Royal Run vækker glæde blandt hoteller
11-09-2025
-
HORESTA: Pæn fremgang i hotelovernatninger i juli
11-09-2025
-
Udland: Fald i udenlandske turisters forbrug i USA
11-09-2025