Hoteller og restauranter har de seneste år råbt op om, at de ikke kan finde kokke, tjenere eller receptionister til de mange stillinger, som væksten i dansk madturisme har kastet af sig, skriver Fagbladet 3F.

Men nu ser det ud til, at der er hjælp på vej. For flere unge vil være noget med mad, viser de seneste ansøgertal til landets erhvervsskoler.

I HORESTA er uddannelseschef Marianne Kragh glad for, at der omsider er kommet “hul på bylden”:

”Især i Københavns-området har vi oplevet, at det ene hotel efter det andet skyder op, og det har undret os, at vi ikke har kunnet se en stigning i antallet af elever, der søger ind i branchen. Der er mange skoler, der har givet udtryk for, at de ikke kan leve op til branchens efterspørgsel. Derfor er det virkelig glædeligt, hvis kurven vender, siger hun.

Læs hele historien her.

Har du fået læst?

Talentuddannelse: Styrk dine medarbejderes kompetencer

At lede en kompliceret virksomhed som et hotel eller en restaurant kræver en god forståelse af kundernes- og medarbejdernes forventninger foruden samspillet mellem de forskellige funktioner i virksomheden. Det kan virksomhedens medarbejdere blive endnu bedre til på HØS' Talentuddannelse.

Sådan kan I bruge brandingkampagnen

Flere unge skal få øjnene op for mulighederne i hotel-, restaurant- og turisterhvervet, og det skal kampagnen ’Hospitality Career’, som HORESTA og 3F har lanceret, være medvirkende til.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne