Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
”Det har aldrig stået så slemt til, som det gør nu”. Sådan siger Magnus Kofoed fra Restaurant Kadeau i Sømarken om tilstanden på det bornholmske taxamarked. Og han bakkes op af en lang række kolleger, der tilsammen retter en sønderlemmende kritik, af det serviceniveau, bornholmere og turister må leve med, hvis de vil køre i taxi på Bornholm, skriver Bornholms Tidende.
Debatten kommer på baggrund af en analyse, som HORESTA har lavet.
”Hvis man er så heldig at komme igennem til bestillingskontoret og få bestilt en taxa, er der lang ventetid og stor usikkerhed, om den i det hele taget kommer”, fortæller Magnus Kofoed til Bornholms Tidende.
Samme oplevelse har Troels Madsen, der sammen med makkeren Daniel Kruse blandt andet driver Christianshøjkroen i Almindingen og Restaurant Molen i Nexø. Lone Kirk på Hotel Skovly i Sorthat-Muleby, lige udenfor Rønne har også oplevet problemerne.
På Restaurant Le Port i Vang har ejer Gabriela Jantzen oplevet, at flere gæster, der ankommer med taxa, kommer for sent til en bordreservation, fordi de ikke kunne få en taxi, og hun oplever også ofte, at gæsterne skal vente i op til en time på at få en taxi hjem igen, når de er færdige med at spise.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA til TV2 Kosmopol: Turismen sætter gang i beskæftigelsen
01-07-2025
-
Når hedebølgen rammer…
01-07-2025
PRESSEKLIP
-
Tilmeldingen til Danish Travel Awards 2025 er åbnet
01-07-2025
-
Bakken klar med ny administrerende direktør
01-07-2025
-
Hotel Koldingfjord udvider
01-07-2025
-
Brøndums Hotel solgt til dansk hotelkoncern
01-07-2025
-
Legoland får rekordhøj omsætning
01-07-2025
-
Britisk medie har kåret de 10 smukkeste byer i Danmark
01-07-2025
-
Rox Resort har fundet sit personale
01-07-2025