Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
”Det har aldrig stået så slemt til, som det gør nu”. Sådan siger Magnus Kofoed fra Restaurant Kadeau i Sømarken om tilstanden på det bornholmske taxamarked. Og han bakkes op af en lang række kolleger, der tilsammen retter en sønderlemmende kritik, af det serviceniveau, bornholmere og turister må leve med, hvis de vil køre i taxi på Bornholm, skriver Bornholms Tidende.
Debatten kommer på baggrund af en analyse, som HORESTA har lavet.
”Hvis man er så heldig at komme igennem til bestillingskontoret og få bestilt en taxa, er der lang ventetid og stor usikkerhed, om den i det hele taget kommer”, fortæller Magnus Kofoed til Bornholms Tidende.
Samme oplevelse har Troels Madsen, der sammen med makkeren Daniel Kruse blandt andet driver Christianshøjkroen i Almindingen og Restaurant Molen i Nexø. Lone Kirk på Hotel Skovly i Sorthat-Muleby, lige udenfor Rønne har også oplevet problemerne.
På Restaurant Le Port i Vang har ejer Gabriela Jantzen oplevet, at flere gæster, der ankommer med taxa, kommer for sent til en bordreservation, fordi de ikke kunne få en taxi, og hun oplever også ofte, at gæsterne skal vente i op til en time på at få en taxi hjem igen, når de er færdige med at spise.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
»Jeg er stolt og ydmyg«: Destinationsdirektør udpeget som forperson for dansk turisme
26-03-2024
-
McDonald's restauranter fik overskud
26-03-2024
-
Praksisændring samt præcisering vedr. udenlandske praktikanter i hotel- og restaurationsbranchen
26-03-2024
-
Stigning på 49 procent: Hotelkæde leverer sit bedste resultat nogensinde
26-03-2024
-
Familieejet hostel midt i Aarhus lukker efter konkursbegæring
26-03-2024
-
Kæde åbner sit andet hotel i København
26-03-2024
-
Legoland-ejer kæmper sig gennem voldsomt år med kæmpe vækstplaner
26-03-2024
-
Vinderen af Sønderjyllands Initiativpris 2024
26-03-2024