Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Online-anmeldelser er ofte styrende for gæsternes valg, før reservationen foretages. Antallet af anmeldelser er derfor vigtig i kampen om gæsternes opmærksomhed, skriver Table.Skift.com.

En ny undersøgelse med data fra 27 millioner virksomheder af virksomheden Merchant Centric viser, at restaurantgæster er særligt skarpe til dele deres erfaringer. Antallet af anmeldelser i branchen steget med 29 pct. fra 86 mio. i 2017 til 141 mio. anmeldelser i 2018.

Analysen viser, at restauranterne får flere anmeldelser, hvis de er gode til at svare gæsterne tilbage og takke for deres anmeldelser. Faktisk er det hele 46 pct. i restauranterne i branchen, som besvarer feedbacken.

Læs hele historien her.

EU vil nu sikre mere troværdige online-anmeldelser

EU har lanceret et nyt adfærdskodeks, der skal gøre online-anmeldelser mere retvisende. Formålet er at styrke gennemsigtigheden og fjerne falske anmeldelser. HORESTA og hotelbranchen hilser tiltaget velkomment, men efterlyser mere bindende fælles regler i EU.

Stjernekok forlader Démodé

Køkkenchef Rasmus Grønbech stopper på Michelin-anerkendte Démodé. Restauranten fortsætter uden ny køkkenchef i første omgang.

Log ind