I butikken The Drug Store, Tribeca på Manhattan, New York, er der hverken kø, betalingskasser eller alarmsystemer, der opfanger, hvis kunderne forlader butikken uden at betale for deres energidrik. De sender blot en sms om, hvad de har taget fra butikken, når de igen har mobilen ved hånden.

The Drug Store drives af Dirty Lemon, en start-up virksomhed, der sælger energidrikke. Dirty Lemon stoler på, at kunderne i en sms skriver, hvad de har taget fra butikken, hvorefter butikken tilsender et link til betaling af varen. Hvor det i Amazon Go’s butikker forudsættes, at en app installeres og opsættes til betaling på din mobil, før man overhovedet kan gå ind i butikken, skal kunderne altså her ikke foretage sig andet end bekræfte deres køb via en sms, efter de har forladt butikken med den ønskede vare.

(artiklen fortsætter under billedet)

Det gør det muligt for kunderne, at ordne den ellers til tider langsommelige betalingsproces, hvor og hvornår det passer dem. Der er ingen tidsbegrænsning på, hvornår de skal oplyse om dit køb - Dirty Lemon stoler på, at kunderne har lyst til at betale for produktet, men holder ikke øje med om de gør.

The Drug Store indeholder desuden en bar, hvor gæsterne kan smage på de forskellige energidrikke og hænge ud. Derudover har butikken et stort selfie-venligt spejl, som kunderne, der primært er yngre kvinder, kan benytte til at få et ’instawhorty’ billede og ’gramme’ deres oplevelse med produktet.

Innovation Lab beskrev i en tidligere trend-artikel, hvordan influencer-marketing bureauet Village Marketing åbnede en penthouse lejlighed i SoHo, ligesom andre kulturinstitutioner har fokus på at skabe instagrammable oplevelser til sine kunder.

Muligheder/perspektivering:

Hvordan kan du ændre betalingsmetoder, så du sparer dine kunder for dyrebar tid?

Hvordan kan du give din kunde en mere unik, fysisk oplevelse, der er instagrammable?

Læs mere:

https://dirtylemon.com/help/payments


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Log ind