I butikken The Drug Store, Tribeca på Manhattan, New York, er der hverken kø, betalingskasser eller alarmsystemer, der opfanger, hvis kunderne forlader butikken uden at betale for deres energidrik. De sender blot en sms om, hvad de har taget fra butikken, når de igen har mobilen ved hånden.

The Drug Store drives af Dirty Lemon, en start-up virksomhed, der sælger energidrikke. Dirty Lemon stoler på, at kunderne i en sms skriver, hvad de har taget fra butikken, hvorefter butikken tilsender et link til betaling af varen. Hvor det i Amazon Go’s butikker forudsættes, at en app installeres og opsættes til betaling på din mobil, før man overhovedet kan gå ind i butikken, skal kunderne altså her ikke foretage sig andet end bekræfte deres køb via en sms, efter de har forladt butikken med den ønskede vare.

(artiklen fortsætter under billedet)

Det gør det muligt for kunderne, at ordne den ellers til tider langsommelige betalingsproces, hvor og hvornår det passer dem. Der er ingen tidsbegrænsning på, hvornår de skal oplyse om dit køb - Dirty Lemon stoler på, at kunderne har lyst til at betale for produktet, men holder ikke øje med om de gør.

The Drug Store indeholder desuden en bar, hvor gæsterne kan smage på de forskellige energidrikke og hænge ud. Derudover har butikken et stort selfie-venligt spejl, som kunderne, der primært er yngre kvinder, kan benytte til at få et ’instawhorty’ billede og ’gramme’ deres oplevelse med produktet.

Innovation Lab beskrev i en tidligere trend-artikel, hvordan influencer-marketing bureauet Village Marketing åbnede en penthouse lejlighed i SoHo, ligesom andre kulturinstitutioner har fokus på at skabe instagrammable oplevelser til sine kunder.

Muligheder/perspektivering:

Hvordan kan du ændre betalingsmetoder, så du sparer dine kunder for dyrebar tid?

Hvordan kan du give din kunde en mere unik, fysisk oplevelse, der er instagrammable?

Læs mere:

https://dirtylemon.com/help/payments


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Ny teknologi viser madretter i 3D

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om firmaet Kabaq, der tilbyder 3D-gengivelser af madretter, så restaurantgæsterne har bedre mulighed for at studere på forhånd, hvad de bestiller.

Trend: Bo på kapselhotel i 9 timer

Kapselhotellet Ninehour tilbyder deres gæster ni timers indkvartering i et minimalt, sci-fi futuristisk miljø. Hotellets koncept, som navnet referer til er, at gæsterne skal bruge så lidt tid som muligt under deres tag og derfor også kun bruge én time på at gøre sig klar til at gå i seng, syv timer på at sove og en time til at gøre sig klar om morgenen.

Trend: Fastfood uden menneskelig interaktion

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om restaurantkæden Eatsa, der er højtautomatiseret og fungerer som en salgsautomat, der leverer frisklavede salater til sultne kunder.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne