I en tid hvor hoteller, caféer, restauranter og kulturinstitutioner kæmper om brugernes opmærksomhed på de sociale medier, gælder det især om, at være ’instaworthy’ (værdig til at blive delt på Instagram), hvis man vil skille sig ud fra mængden og have gæsterne til at dele deres oplevelser.

For de influenter, der lever af deres digitale færden på Instagram, er det afgørende at finde lokationer, der tager sig godt ud på platformen, når der skal tages nye billeder til profilen.

Det har marketingbureauet Village Marketing i den grad taget til sig med deres nyeste tiltag, Village Studio, hvor influenter, der har brug for en ny lokation til deres photoshoot, gratis kan låne lejligheden, der er fuldt møbleret og indrettet, så den tager sig æstetisk godt ud på Instagram.

Således kan man for eksempel tage billeder fra den store tagterrasse eller i de forskellige værelser, der er designet, så det matcher den stil, der typisk ses på platformen - dette inkluderer en farvepalette af “Millennial pink, white and gold”.

(Artiklen fortsætter under billedet)

Ifølge Village Marketing er den største udfordring blandt influenter at finde forskelligartede kulisser, der kan hjælpe til at holde deres indhold frisk og relevant.

Med Village Studio får de en omkostningseffektiv mulighed for at optimere deres feeds, der hjælper dem i kampen om at gøre deres online tilstedeværelse profitabel.

Trenden ses også hos andre kulturinstitutioner, hvilket har ført til en stigning i antallet af ’instagrammable’ museer, restauranter og oplevelser. Det gælder eksempelvis Color Factory og Museum of Ice Cream i San Francisco, der i lige så høj grad fungerer som kulisser til selfies, som de fungerer som museer.

Muligheder/perspektivering:

- Hvordan kan du give dine gæster en mere ’instragrammable’ oplevelse?

- Hvilke udfordringer giver det, hvis man udelukkende designer for sociale medier?

Læs mere:

https://villagemarketing.com/village-studio

https://www.museumoficecream.com

http://www.colorfactory.com


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

Nyt firma sender smørrebrød direkte til døren

Hejdi Nielsen er sammen med sin mand Søren sprunget ud som iværksættere. De har sammen åbnet ‘Nielsen Dansk Mad’, som nok skal få smørrebrødsfans til at lytte efter, skriver MigOgKbh.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne