Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
En ny undersøgelse fra Brand Finance viser, at København har det bedste brand blandt nordiske hovedstæder. Byen ligger globalt nummer 28, foran Stockholm, Oslo og Helsinki.
København klarer sig særligt godt på bæredygtighed og transportinfrastruktur, hvor den indtager en andenplads. På omdømme som ”ren by med miljøfokus” er København nummer tre globalt.
Undersøgelsen viser dog, at København og andre nordiske byer halter efter på genkendelighed, hvilket begrænser deres globale placering.
Regional chef for Skandinavien hos Brand Finance, Cristobal Pohle Vazquez, påpeger, at dette udfordrer byernes tiltrækningskraft for besøgende og talenter. København ligger her som nummer 54, og byerne skal øge deres globale synlighed for at forbedre denne opfattelse.
Læs hele historien på Turisme24.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Hotelstars Union indfører nye kriterier fra 2025
07-12-2024
-
Minister støtter plan for outdoorturisme
07-12-2024
-
Hotel Faaborg Fjord kåret som Danmarks bedste
07-12-2024
-
Ledigheden steg svagt i november
07-12-2024
-
Madklubben åbner midlertidig restaurant efter brand
07-12-2024
-
Splittelse om arbejdskraft skaber debat i regeringen
07-12-2024
-
Nyt hotel skal sætte skub i Thyborøns turisme
07-12-2024