Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Restauratørerne ved ikke, om de fortsat skal aflønne deres dygtige personale med fare for helt at måtte lukke. Og kan det betale sig for turismeerhvervet at udvikle og markedsføre sine produkter, når ingen har kendskab til, hvor de forskellige attraktioner befinder sig i genåbnings-kalenderen?
HORESTAs politiske direktør, Kirsten Munch, og repræsentanter fra en række øvrige organisationer skriver i et fælles Berlingske-indlæg, at de har positive forventninger til genåbningsplanen, men det lyder også, at desværre virker som om, at oplevelsesindustrien ikke bliver prioriteret i de aktuelle drøftelser.
”Vi vil nødigt mase os foran andre trængte brancher og befolkningsgrupper, men appellerer til at politikerne skeler til den langvarige nedlukning, vores erhverv har været udsat for med store tab til følge og den massive vækst og jobskabelse, som - normalt - finder sted i ikke bare selve oplevelsesindustrien, men også hos dens mange leverandører. Og husk på, hvordan erhvervet lykkedes med at begrænse smitten betydeligt i foråret og sommeren,” skriver de.
Indlægget er underskrevet af P.H. Jakobsen, direktør, Brancheforeningen af musik- og underholdningsbureauer; Torben E. Hoffmann Rosenstock, direktør, Danske Restauranter & Caféer; Claus Thomsen, direktør, Divisionsforeningen; Leif Nielsen, branchedirektør, Dansk Industri Fødevarer; Lars Ramme Nielsen, chef for turisme og oplevelsesøkonomi, Dansk Erhverv; Jens Munk Ebbesen, områdedirektør, Landbrug & Fødevarer; Carsten Suhrke, formand, V.S.O.D.; Kirsten Munch Andersen, politisk direktør, HORESTA; Jacob K. Clasen, viceadm. direktør, Danske Rederier; Lars Thykier, adm. direktør, Danmarks Rejsebureau Forening; Jakob Brandt, adm.direktør, SMVdanmark; og Niels Hald, direktør, Bryggeriforeningen
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Small Danish Hotels skifter navn i ny strategisk satsning
16-12-2025
-
12 hotelbyggerier på tegnebrættet i Indre By
16-12-2025
-
International arbejdskraft er blevet afgørende i København
16-12-2025
-
Madklubben skruer ned for ekspansionsplaner og op for fokus på kvalitet
16-12-2025
-
Pokémon Festival i København kan booste sommerturismen i 2026
16-12-2025
-
Dansk turisme er sårbar uden et kriseberedskab
16-12-2025
-
Danske medlemmer af Relais & Châteaux dropper ålen: Vil redde truet art
16-12-2025