Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
De nordjyske turismevirksomheder er meget bevidste om nødvendigheden af mere digitalisering og en øget brug af nye teknologier, men har udfordringer med at eksekvere på det. Det viser en ny undersøgelse, der bygger på dybdegående interviews med 24 nordjyske turismevirksomheder.
”Vi hæfter os særligt ved, at turismevirksomhederne i Nordjylland generelt er klar over, at digitalisering og teknologiforståelse er afgørende for deres forretning, og at det vil blive endnu mere afgørende i fremtiden at være rigtigt gearet på den front. Men mange virksomheder er enormt usikre på, hvordan de skal respondere på de teknologiske muligheder, som markedet byder på”, siger Rasmus Friis Sørensen, innovationschef hos Dansk Kyst- og Naturturisme.
Der er et generelt clash mellem ressourcer i form af tid og penge og behovet for digital omstilling som følge af forbrugernes krav. I interviews siger turismevirksomhederne bl.a., at en barriere for digitalisering er at finde rundt i junglen af muligheder og tilbud fra forskellige leverandører og at prioritere og samtidig gribe de vigtigste.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
»Jeg er stolt og ydmyg«: Destinationsdirektør udpeget som forperson for dansk turisme
26-03-2024
-
McDonald's restauranter fik overskud
26-03-2024
-
Praksisændring samt præcisering vedr. udenlandske praktikanter i hotel- og restaurationsbranchen
26-03-2024
-
Stigning på 49 procent: Hotelkæde leverer sit bedste resultat nogensinde
26-03-2024
-
Familieejet hostel midt i Aarhus lukker efter konkursbegæring
26-03-2024
-
Kæde åbner sit andet hotel i København
26-03-2024
-
Legoland-ejer kæmper sig gennem voldsomt år med kæmpe vækstplaner
26-03-2024
-
Vinderen af Sønderjyllands Initiativpris 2024
26-03-2024