Forbrugerombudsmanden har politianmeldt hjemmesiden Sweetdeal for vildledende markedsføring om priser på hotel- og kroophold, skriver Berlingske.

Forbrugerne blev på siden præsenteret for en pris, men først senere oplyst om diverse tillæg, som blev lagt oveni prisen. Det var blandt andet miljø-, sæson- og weekendtillæg. Det betød, at nogle af opholdene ikke var mulige at få til den pris, som de først stod til.

Hos Horesta politisk direktør Kirsten Munch Andersen sig over sager, hvor forbrugere ikke får, hvad de forventer at have betalt for, når de har købt gennem dealsites.

”Det er vigtigt, at de priser og betingelser, som bliver markedsført, holder vand. Det kan kun være i alles interesse, at man får en god oplevelse. Vi kan kun tage afstand fra vildledende markedsføring,” siger Kirsten Munch Andersen.

Hoteldirektør: ”Vi skal samarbejde om byen”

Inden 2021 er omme, vil København med al sandsynlighed have 7.700 hotelværelser mere, end byen har nu, skriver Berlingske. Det svarer til en stigning på over 40 procent på blot tre år, og det stiller krav til, at man udvikler byens turisme i et tæt samarbejde mellem hoteller og turistorganisationer.

Nye Airbnb-regler kan koste lokale job

Den nye Airbnb-lovgivning giver kommunerne mulighed for at tillade udlejning af privatboligen til turister i op til 100 dage om året. HORESTA advarer imod konsekvenserne, hvis de udnytter rammerne

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne