Forbrugerombudsmanden har politianmeldt hjemmesiden Sweetdeal for vildledende markedsføring om priser på hotel- og kroophold, skriver Berlingske.

Forbrugerne blev på siden præsenteret for en pris, men først senere oplyst om diverse tillæg, som blev lagt oveni prisen. Det var blandt andet miljø-, sæson- og weekendtillæg. Det betød, at nogle af opholdene ikke var mulige at få til den pris, som de først stod til.

Hos Horesta politisk direktør Kirsten Munch Andersen sig over sager, hvor forbrugere ikke får, hvad de forventer at have betalt for, når de har købt gennem dealsites.

”Det er vigtigt, at de priser og betingelser, som bliver markedsført, holder vand. Det kan kun være i alles interesse, at man får en god oplevelse. Vi kan kun tage afstand fra vildledende markedsføring,” siger Kirsten Munch Andersen.

Hotelvirksomhed baner vejen for innovativ markedsføring

Den danske hotelkæde, Zleep Hotels, er blandt de første virksomheder i Norden til at anvende et helt nyt og ganske interessant digitalt markedsføringsredskab. Et redskab der ikke før er set anvendt i kommercielle sammenhænge i Danmark. Redskabet er Facebookfiltre, og det banebrydende er, at Zleep Hotels fra dags dato udvider markedsføringsindsatserne med et skræddersyet Facebookfilter, som en af de første virksomheder i Norden.

Helsingør truer med turismeexit

Et enigt kultur- og turismeudvalg i Helsingør, der repræsenterer et massivt flertal i byrådet, står bag en anbefaling om, at Helsingør Kommune bliver en del af turismesamarbejdet i Wonderful Copenhagen (WoCo), og borgmester Benedikte Kiær (K) skal anbefale de øvrige ejere af VisitNordsjælland i form af kommunerne Halsnæs, Fredensborg, Gribskov og Hillerød, at man i fællesskab lægger sig under WoCo's paraply, skriver Frederiksborg Amts Avis.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne