Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Knap halvdelen af gæsterne på de danske Michelin-restauranter i København er udlændinge. Det viser en ny analyse fra HORESTA, der giver indblik i restauranternes omsætning, overskud og betydningen af den første stjerne.
Analysen peger på, at cirka 40 pct. af gæsterne på de københavnske Michelin-restauranter kommer fra udlandet. I forhold til resten af landet er det meget højt. Uden for København er 15 pct. af gæsterne udlændinge.
»Michelin-stjernerne har en kæmpe betydning for Danmarks evne til at tiltrække ressourcestærke gastroturister. Med en stjerne følger en enorm bevågenhed for den enkelte virksomhed, men det er ikke ensbetydende med store overskud. Der er hård konkurrence i toppen af dansk gastronomi, og eventuelle overskud bruges ofte på at forfine driften og yderligere udvikle produktet,« siger HORESTAs adm. direktør Katia K. Østergaard.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Med ministerbesøg i Bella Center fulgte nye midler til dansk mødeturisme
25-11-2025
-
Finalefeltet er sat: Seks kokke og tjenere klar til Årets Kok og Årets Tjener 2026
25-11-2025
-
Wolt afviser konkurrence som årsag til fjernet prisklausul
25-11-2025
-
Mette Ravn stopper som direktør for Himmerland: Afløser er fundet
25-11-2025
-
Stjernekokke skal sætte turbo på dansk madturisme
25-11-2025
-
Marienlyst Strandhotel kåret som Danmarks bedste konferencehotel – igen
25-11-2025
-
Hotel med 100 værelser på vej i Viborg
25-11-2025
-
Danske kæder løber med førertrøjen på Københavns fastfoodmarked
25-11-2025