Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
En "grøn" destination med rent vand og ingen skrald. Sådan bliver Danmark opfattet i vores europæiske nabolande. Det viser en ny analyse, hvor VisitDenmark har spurgt 6741 personer i Tyskland, Sverige, Norge, Holland og Storbritannien om deres holdning til bæredygtig turisme.
Og jo større kendskabet til Danmark er, jo mere forbinder de Danmark med en grøn og bæredygtig destination, skriver Lars Sandahl Sørensen, adm. direktør, Dansk Industri, Brian Mikkelsen, adm. direktør, Dansk Erhverv, Katia K. Østergaard, adm. direktør, HORESTA og Jan Olsen, adm. direktør, VisitDenmark, i et fælles indlæg i Børsen.
”Bæredygtighed er i høj grad en del af turisternes mindset. Og med det globale fokus, der er på klima i disse år, bliver det givetvis ikke mindre i fremtiden. Det skal vi i erhvervet og rundt omkring på de danske destinationer udnytte ved at være ambitiøse på det bæredygtige område. I Danmark har vi gode forudsætninger for at skabe en bæredygtig turismeudvikling i forhold til FN's 17 verdensmål – både når det gælder de økonomiske, sociale og miljømæssige effekter”, skriver de.
Afsluttende lyder det, at vi allerede har taget de første vigtige skridt, og vi har turisterne med os. De vil den bæredygtige turisme, og de opfatter i høj grad Danmark som en grøn og bæredygtig destination. Vi kan næppe bede om et bedre udgangspunkt for, at vi i Danmark kan sikre en turisme, vi kan leve af og leve med.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Foodora tester levering med drone i Sverige
15-03-2024
-
Tivoli slog atter egen omsætningsrekord i 2023
15-03-2024
-
Hilton køber lille boutiquehotelkæde for milliardsum
15-03-2024
-
Zleep Hotels skal have endnu et europæisk hotel
17-03-2024
-
Restaurant Bouillon finder ny direktør
15-03-2024
-
Ny kæmpe forlystelse i Tivoli
15-03-2024
-
Ny campingform udfordrer klassisk campingkultur
17-03-2024