Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Som en udløber af udviklingsprojektet støttet af Region Syddanmarks kulturpulje og seks kommuner har projektets leder, Business Region Esbjerg, nu på vegne af verdensarvsstederne udviklet en billeddatabase, som turismeaktører, rejsebureauer og medier kan benytte i deres markedsføring og omtale.

www.syddanskverdensarv.dk indeholder ved premieren flere end 400 film og billeder fordelt på 41 produkter, og der er tekster på dansk, engelsk og tysk.

 ”Vi tror på, at vi for at få endnu flere danske og internationale turister til at rejse til vores område må inspirere dem med tekst og billeder af høj kvalitet. Nu har UNESCO-turismen i Syddanmark fået sin egen database, som turismeaktører frit kan downloade fra og bruge i deres markedsføring”, siger projektmedarbejder Troels Larsen, Business Region Esbjerg.

Bornholm lancerer chatagent for turister

En ny digital chatagent skal gøre det lettere for både danske og udenlandske gæster at finde ferieinformationer og få svar døgnet rundt på flere sprog.

Log ind