Når gæsterne møder receptionist i lobbyen eller rengøringsdamen på gangen, der kigger på sit ur i arbejdstiden, er det ikke et symbol på kedsomhed. Et smartwatch fra Apple, Google, Sony eller Samsung på håndleddet kan nemlig være et udtryk for, at personalet arbejder med at forbedre gæsteoplevelsen, skriver Skift.com.

Platformen ALICE er et nyt værktøj til at kommunikere internt, når personalet tager imod forespørgsler fra besøgende gæster, og det digitale ur optimerer oplevelsen hele vejen rundt, lyder erfaringerne fra Viceroy Hotels & Resorts, der efter en prøveperiode på to måneder er tæt på at gøre det til standardudstyr på 14 andre hoteller.

”I gennemsnit tager det tre til fire minutter for en medarbejder at modtage og respondere på en gæsteforespørgsel. Men med et smartwatch tager det kun 60 sekunder,” siger Darren Clark, der er vice præsident i Viceroys afdeling for teknologi.

Læs mere her.

Har du fået læst?

Turismefremme

De offentlige investeringer på ca. 650 mio. kr. om året i dansk turisme skal bruges mere effektivt. Samtidig skal der mere fart på digitaliseringen - både for at styrke virksomhedernes drift og forbedre servicen over for turisterne.

Trend: Fastfood uden menneskelig interaktion

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om restaurantkæden Eatsa, der er højtautomatiseret og fungerer som en salgsautomat, der leverer frisklavede salater til sultne kunder.

Hotelmarkedet boomer med mange nye værelser

De danske hoteller var vidner til en overnatningsvækst på over 20 pct. i perioden mellem 2012 og 2016. Til gengæld ændrede den samlede hotelkapacitet sig ikke nævneværdigt. Det sker der dog noget ved de kommende år.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne