Når gæsterne møder receptionist i lobbyen eller rengøringsdamen på gangen, der kigger på sit ur i arbejdstiden, er det ikke et symbol på kedsomhed. Et smartwatch fra Apple, Google, Sony eller Samsung på håndleddet kan nemlig være et udtryk for, at personalet arbejder med at forbedre gæsteoplevelsen, skriver Skift.com.

Platformen ALICE er et nyt værktøj til at kommunikere internt, når personalet tager imod forespørgsler fra besøgende gæster, og det digitale ur optimerer oplevelsen hele vejen rundt, lyder erfaringerne fra Viceroy Hotels & Resorts, der efter en prøveperiode på to måneder er tæt på at gøre det til standardudstyr på 14 andre hoteller.

”I gennemsnit tager det tre til fire minutter for en medarbejder at modtage og respondere på en gæsteforespørgsel. Men med et smartwatch tager det kun 60 sekunder,” siger Darren Clark, der er vice præsident i Viceroys afdeling for teknologi.

Læs mere her.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Har du fået læst?

Ny millionpulje til den digitale omstilling af små og mellemstore virksomheder

På www.smvdigital.dk kan små og mellemstore virksomheder nu søge tilskud til indkøb af rådgivning, der skal hjælpe til at afklare, hvordan virksomheden kan digitaliseres, og ligeledes afdække de økonomiske og forretningsmæssige potentialer ved at gøre det. SMV:Digital har desuden et særskilt fokus på virksomhedernes online salg.

Trend: Virksomheder forener historie og den digitale fremtid

Hvordan kan man som virksomhed skille sig ud ved at forene digitale muligheder med forretningens historie? For at løfte et gammelt brand ind i nutiden og fremtiden har familieboghandlen Rubio, sammen med designvirksomheden Masquespacio brugt teknologi i deres indretning til at skabe interaktion.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne