Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Når gæsterne møder receptionist i lobbyen eller rengøringsdamen på gangen, der kigger på sit ur i arbejdstiden, er det ikke et symbol på kedsomhed. Et smartwatch fra Apple, Google, Sony eller Samsung på håndleddet kan nemlig være et udtryk for, at personalet arbejder med at forbedre gæsteoplevelsen, skriver Skift.com.
Platformen ALICE er et nyt værktøj til at kommunikere internt, når personalet tager imod forespørgsler fra besøgende gæster, og det digitale ur optimerer oplevelsen hele vejen rundt, lyder erfaringerne fra Viceroy Hotels & Resorts, der efter en prøveperiode på to måneder er tæt på at gøre det til standardudstyr på 14 andre hoteller.
”I gennemsnit tager det tre til fire minutter for en medarbejder at modtage og respondere på en gæsteforespørgsel. Men med et smartwatch tager det kun 60 sekunder,” siger Darren Clark, der er vice præsident i Viceroys afdeling for teknologi.
Læs mere her.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Foodora tester levering med drone i Sverige
15-03-2024
-
Tivoli slog atter egen omsætningsrekord i 2023
15-03-2024
-
Hilton køber lille boutiquehotelkæde for milliardsum
15-03-2024
-
Zleep Hotels skal have endnu et europæisk hotel
17-03-2024
-
Restaurant Bouillon finder ny direktør
15-03-2024
-
Ny kæmpe forlystelse i Tivoli
15-03-2024
-
Ny campingform udfordrer klassisk campingkultur
17-03-2024