Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I januar lå salget foran målsætningerne, og planen for kæden Soupherb var at åbne seks butikker og nå en omsætning på 50 mio. kr. i løbet af virksomhedens første fire år. Projektet var endda så lovende, at senest investeringsfonden Capnova havde skudt 1 mio. kr. i virksomheden.
Nu lukker den ene butik, som selskabet nåede at åbne, og suppedelen bliver pillet helt ud af sortimentet. Der har simpelthen ikke været nok kunder forbi butik og webshop.
"Det har været en slagmark (at forsøge at etablere sig i markedet red.). Men jeg vil omvendt sige, at vi har fået mange positive tilkendegivelser fra de kunder, der har handlet hos os. Vi er bare ikke lykkes med at få nok igennem," fortæller stifter, direktør og medejer af Soupherb Anders Eiby til FødevareWatch.
Anders Eiby fortæller i samme ombæring, at det er for tidligt at sige, hvilke målsætninger selskabet nu stiler efter, men selskabet lukker ikke fuldstændig.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA: Justering af emballageordning er et vigtigt skridt i den rigtige retning
11-09-2025
-
EuroSkills 2025: Finaledagen venter branchens talenter
11-09-2025
-
HORESTAs nye overenskomster kan nu fås online og i trykt version
11-09-2025
-
Overnatningstal: Hotellerne oplevede pæn fremgang i juli
11-09-2025
PRESSEKLIP
-
Stjernekok forlader Søllerød Kro efter 12 år
11-09-2025
-
Aabenraa undersøger muligheder for at udvide hotelkapacitet
11-09-2025
-
Fynsk luksushotel overhaler d’Angleterre på topliste
11-09-2025
-
Royal Run vækker glæde blandt hoteller
11-09-2025
-
HORESTA: Pæn fremgang i hotelovernatninger i juli
11-09-2025
-
Udland: Fald i udenlandske turisters forbrug i USA
11-09-2025