Hvordan har man konstruktive samtaler om emner, som kan være svære for nogle? Hvordan skaber man en ramme så f.eks. oplevede krænkelser fra gæster eller andre, kan håndteres professionelt?
På den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse for hotel- og restaurationsbranchen bliver du klædt på til at skabe et bedre arbejdsmiljø i de rammer, som er så særlige for branchen med mange medarbejdere, mange gæster og mange forandringer.
Læs mere om forårets forløb fra Asnæs & Vangstrup her.
Du lærer, hvordan du med en konstruktiv tilgang, kan sikre, at du selv og dine kolleger får medindflydelse på trivsel og arbejdsglæde i jeres hverdag på arbejdspladsen. Du lærer, hvordan du kan støtte ledelsen i at skabe et godt arbejdsmiljø. Du vil blive klædt på til at kunne håndtere- og balancere de behov, du bliver mødt med.
Uddannelsen kommer omkring emner som:
- Arbejdsmiljøloven
- Interne og eksterne AM-aktører
- Opbygning af arbejdsmiljøorganisationen
- Dit ansvar på det strategiske og operationelle niveau
- APV og sygefravær
- Risikoanalyse
- Ulykkesforebyggelse
- Politikker og certificering
- Psykisk arbejdsmiljø
- Kommunikation og formidling
- Arbejdspladsopgave med fokus på egen virksomhed
Målgruppe
Arbejdsmiljørepræsentanter, medlemmer af arbejdsmiljøorganisationen, medarbejdere med interesse i det psykiske- og fysiske arbejdsmiljø, ejere/ledere der ønsker indsigt i det psykiske- og fysiske arbejdsmiljø.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA-formand genvalgt for to år
07-06-2023
PRESSEKLIP
-
HORESTA og Radikale: Det er ikke en hovedstad værdig at begrænse udeservering
07-06-2023
-
HORESTA til debat: Selvfølgelig er vi interesserede i at få mere lokalt grønt og frugt ind
07-06-2023
-
Endnu et parti sår tvivl om forbud mod udeservering
07-06-2023
-
Fortsat en dårlig forretning at være verdens bedste restaurant
07-06-2023
-
Røde tal hos selskab bag restaurantkæde
07-06-2023
-
Køkkenchefs kogebog kåret som verdens bedste
07-06-2023