Der har på det seneste været en række sager med snyd af gavekort til hotel- og restaurantydelser. Det kan både dreje sig om snyd af den som køber gavekortet, den som modtager et gavekort, og virksomheden hvortil gavekortet indløses.
Det er primært i forbindelse med salg af gavekort mellem virksomheder, hvor HORESTA har oplevet en form for systematisk bedrageri.
HORESTAs anbefalinger lyder derfor:
Anbefalinger til virksomheder
- Har ejerne/ledelsen hos gavekortudbyderne været involveret i andre gavekortvirksomheder, som er erklæret konkurs?
- Hvor længe har virksomheden eksisteret, selskabsform, regnskab etc.?
- Er virksomheden registreret i Danmark, og hvor han den kontor/hvor opererer den fra?
- Spørg efter kundereference fra virksomheden, og undersøg virksomhedens renomme på anmeldelsessites
Anbefalinger til købere af gavekort:
- HORESTA anbefaler at man køber direkte af virksomheden eller kæden
- Køb kun gavekort gennem veletablerede gavekortudbydere
- Hvis noget lyder for godt til at være sandt, så er der som regel noget galt
- Undersøg om gavekortets værdi er i overensstemmelse med hotellet egen hjemmeside
- Undersøg løbetiden på gavekortet
- Undersøg hvordan gavekortet bliver aktiveret

SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA: Justering af emballageordning er et vigtigt skridt i den rigtige retning
11-09-2025
-
EuroSkills 2025: Finaledagen venter branchens talenter
11-09-2025
-
HORESTAs nye overenskomster kan nu fås online og i trykt version
11-09-2025
-
Overnatningstal: Hotellerne oplevede pæn fremgang i juli
11-09-2025
PRESSEKLIP
-
Stjernekok forlader Søllerød Kro efter 12 år
11-09-2025
-
Aabenraa undersøger muligheder for at udvide hotelkapacitet
11-09-2025
-
Fynsk luksushotel overhaler d’Angleterre på topliste
11-09-2025
-
Royal Run vækker glæde blandt hoteller
11-09-2025
-
HORESTA: Pæn fremgang i hotelovernatninger i juli
11-09-2025
-
Udland: Fald i udenlandske turisters forbrug i USA
11-09-2025