Når danskerne lægger ører til dystre pressemøder, så resulterer det i efterfølgende tøven, når det kommer til at bruge landets serverings- og overnatningssteder. Det fortæller HORESTAs politiske chefkonsulent, Kristian Nørgaard fredag morgen til DR TV Avisen.
Han håber, at denne uges restaurantkampagner som Dining Week og Dinnerdays vil vise danskerne, at de trygt kan benytte turisme- og oplevelseserhvervet.
”Det er enorm vigtigt med initiativer som disse. Omsætning falder på et tørt sted. At danskerne går ud og spiser i denne uge reder dog ikke oktober måned, men det kan måske hjælpe til, at der er færre fyringer på mandag. Det vigtigste er at få danskerne ud og vise, at det er trygt at gå på restaurant og få oplevelser. Det er professionelle rammer,” fortæller Kristian Nørgaard.
Til TV Avisen fortalte han desuden, at HORESTA har lanceret SAFE TO VISIT, som gæsterne kan navigere efter for at finde spise- og overnatningssteder, hvor der fokus på hygiejne, retningslinjerne bliver overholdt, og hvor personalet er uddannet i gældende regler.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA: Justering af emballageordning er et vigtigt skridt i den rigtige retning
11-09-2025
-
EuroSkills 2025: Finaledagen venter branchens talenter
11-09-2025
-
HORESTAs nye overenskomster kan nu fås online og i trykt version
11-09-2025
-
Overnatningstal: Hotellerne oplevede pæn fremgang i juli
11-09-2025
PRESSEKLIP
-
Stjernekok forlader Søllerød Kro efter 12 år
11-09-2025
-
Aabenraa undersøger muligheder for at udvide hotelkapacitet
11-09-2025
-
Fynsk luksushotel overhaler d’Angleterre på topliste
11-09-2025
-
Royal Run vækker glæde blandt hoteller
11-09-2025
-
HORESTA: Pæn fremgang i hotelovernatninger i juli
11-09-2025
-
Udland: Fald i udenlandske turisters forbrug i USA
11-09-2025