Hvordan kan man som virksomhed skille sig ud ved at forene digitale muligheder med forretningens historie?

For at løfte et gammelt brand ind i nutiden og fremtiden har familieboghandlen Rubio, sammen med designvirksomheden Masquespacio brugt teknologi i deres indretning til at skabe interaktion, til at motivere til opdagelse, leg og læring samt til at få gæsterne til at fordybe sig i brandet og dets historie.

For det digitale ændrer ikke kun vores adfærd i den online verden. Den ændrer ligeledes vores adfærd, og hvordan vi interagerer med hinanden i det offentlige rum samt i restauranter og hoteller. Rubio skaber med deres indretning et eksempel på, hvordan man ved at bruge teknologi og design kan ’nudge’/påvirke den adfærd, der giver gæsterne den ønskede oplevelse.

(artiklen fortsætter under billedet)

Virksomhedens vision er større end selve salget af bøger. De vil skabe sig en plads i sind og hjerter af de besøgende, ved at bygge på flere behov end kun det fysiske. Det sociale aspekt ved at have læst den samme bog. Dette progressionsmæssige aspekt ved at se, man bliver bedre til at læse/skrive. Det autonomiske aspekt ved, at man selv skal finde svaret. Og så videre.

Hvis I mangler inspiration til, hvordan I kan motivere og engagere kunder/gæster/brugere, til at have rigere oplevelser, så hjælper det at designe det med fokus på menneskelig psykologi. Her kan inddragelse af moderne teknologi være en mulighed.

Muligheder/perspektivering:

Hvordan kan I understøtte besøgendes behov for nysgerrighed og/eller udforskning i jeres indretning?

Hvordan kan I præsentere jeres brand på en ny måde?

Læs mere:

https://masquespacio.com/en/cuadernos-rubio/


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab arbejdet med turisme og oplevelsesøkonomi. De har bl.a. kortlagt fremtidens møde- og konferenceformater med Inspiring Denmark, udviklet hoteloplevelser med Radisson BLU, leveret koncepter til oplevelsesparker som KRAFT i Ringkøbing, faciliteret en sammensmeltning af gastronomi og 3D-print med Malling og Schmidt, udviklet stedsbundne signaturoplevelser i ni sønderjyske byer, samarbejdet med VisitDenmark om digital gæsteservice og meget, meget mere.
De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids inden for turisme og oplevelsesøkonomi.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Rejsende vil ikke være del af overturisme

Hvad kommer til at definere turismeerhvervet næste år? Booking.com har givet deres bud, og her nævner platformen ’rise of the second cities’ – altså øget fokus på de byer, som ligger i laget lige under hovedstader m.m.

Trend: Tiltræk gæster gennem deres DNA

Det har aldrig været nemmere at finde ud af, hvor man nedstammer fra. En simpel DNA-test kan afsløre personers rødder og give den enkelte indsigt i, hvilke etniciteter de i virkeligheden bærer rundt på. Genkortlægnings-virksomheden 23andme er blot én af de førende virksomheder inden for dette område og de har indgået et samarbejde med Airbnb.

Nyt Visitor: Den kødfri bøf er kommet for at blive

I 2016 var der ingen, men nu har McDonald’s tre vegetariske burgere på menuen. Den nye adm. direktør i kæden, Mads Friis, fortæller, at de kødfrie burgere særligt er målrettet det unge segment, hvor flere og flere betragter sig selv som fleksitarer.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne