Når HORESTA og 3F arrangerer Årets Kok, Årets Tjener og elevkonkurrencer, er det et kæmpe maskineri, der sættes i gang, og alt skal gå op i en højere enhed. Afgørende for afviklingen er 35-40 elever fra Hansenbergs grundforløb.

Kirsten Grosen er skolechef på Hansenberg, og hun ser det som en faglig studietur, når de unge kommer om bag køkkenerne og oplever, hvad der skal til for, at alt klapper – men også ser, hvad der kan gå galt, og hvordan man løser uforudsete problemer:

”Vi deltager i konkurrencerne for fagets skyld. Det er en unik mulighed for vores elever til at spejle sig i erhvervets mest lysende stjerner. Og det er en læringsoplevelse at se, hvordan aftaler, tidsplaner og meget mere skal holdes for at få succes,” fortæller hun.

Elevernes deltagelse er opdelt i flere stationer. Blandt andet når alle forbi køkkenerne og opvasken, men der skal også være tid til at opleve og overvære talenterne i køkkenerne udfolde sig.

”For mange af vores elever er det deres første oplevelse med fagets konkurrencer, og man kan se, at de bliver bidt af deltagernes håndværk og passion. Herfra har vi set flere af vores unge, der senere selv prøver kræfter med HORESTA og 3F’s konkurrencer”.

Ny influencerfilm: Brandingkampagnen har igen megasucces på YouTube

Influenceren Signe Kragh har 105.000 abonnenter på Youtube og knap 77.000 følgere på Instagram. Desuden kan hun nu sige, at hun har været en del af HORESTA og 3Fs brandingkampagne Hospitality Career, der sætter fokus på, hvorfor unge bør vælge en karrierevej i erhvervet.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne