I storbyer i hele Europa kæmper semesterets nye studerende hvert år om de begrænsede studieboliger, byen har at tilbyde. Hvor nogen ‘couchsurfer’ hos vennerne eller tager imod tilbud om midlertidige boliger i containerbyer, tilbyder The Student Hotel et alternativ, hvor både studerende og professionelle kan leje sig ind for alt fra en enkelt overnatning til et semester eller et år.

Med gode faciliteter og et gennemtænkt design, der giver plads til både arbejde og sociale aktiviteter, ønsker The Student Hotel at skabe et stimulerende og inspirerende miljø for alle personer med et nysgerrigt og åbent sind.

“Reimagined our hotels as boundary-blurring spaces where students, travellers, mobile professionals, creative nomads, enterprising minds could connect in smart design co-living and co-working spaces.”

The Student Hotel samarbejder med universiteter og tilbyder pt. indkvartering i byer som Rotterdam, Amsterdam, Barcelona, Paris og Firenze, og de planlægger at ekspandere endnu mere med et mål om 41 studiehoteller rundt om i Europa i 2021.

Alle hotellerne er udstyrede med fuldt møblerede værelser, delte eller private køkkener, co-working space, afslapningsområder, biblioteker, træningsfaciliteter, bordtennisborde, restauranter, mødelokaler, auditorier, vaskefaciliteter og nogle steder endda swimmingpools. Målet er at skabe et sted, der opfordrer til at mødes både om bøgerne og om det sociale.

Muligheder/Perspektivering:

- Hvordan kan du tilbyde din bys studerende faciliteter, der støtter op om deres behov for co-working og co-living?

- Hvordan kan du tilbyde den energi og mod som studerende har, til dine professionelle gæster?

Læs mere:

https://www.thestudenthotel.com/


Indlægget er produceret af Experiences by Innovation Lab, som HORESTA samarbejder med i forhold til trends og tendenser. Siden 2001 har Innovation Lab etableret et internationalt netværk bestående af tæt på 2500 personlige kontakter inden for verdensomspændende forskning, produktudvikling og iværksætteri. Viden og netværk bruges til at gøre udviklingen relevant og brugbar, så den kan omsættes til konkrete tiltag og værdifulde nye produkter og tjenester. De internationale trends er kurateret af Jarle Fink Kondrup, ekspert i teknologi og oplevelser, som er Innovation Labs spydspids indenfor turisme, retail og forretningsudvikling.

Burger King lancerer kødfri kæmpesucces i Danmark

Burger King introducerede for første gang en kødfri variant af deres ikoniske Whopper i den amerikanske sydstat St. Louis i april for at teste, om de kødelskende amerikanere overhoved var interesseret i plantebøffer. Der gik kun 29 dage før burgergiganten besluttede at rulle deres plantebaserede Impossible Whopper ud i samtlige restauranter i hele USA.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne