Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I sommersæsonen er klimavenlige handlinger blevet til valuta, som man kan betale med for kulturelle oplevelser i København. Det skriver Turistmonitor.dk.
Det sker i forbindelse med pilotprojektet ’CopenPay’, som turismeorganisationen Wonderful Copenhagen står bag.
Kampagnen blev lanceret i samarbejde med 24 lokale aktører, herunder BaneGaarden, Kanalhuset, GreenKayak, Folkehuset Absalon, Copenhill og Donkey Republic, og den gik verden rundt stort set med det samme.
Store, udenlandske medier som New York Times, The Guardian og CNN har fortalt om det danske initiativ, hvor hver deltagende aktør tilbyder en belønning til gæster, der udviser en defineret, bæredygtig adfærd.
Læs hele historien på turistmonitor.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA: Politisk aftale om fritidsjob vil gavne hoteller
13-09-2024
-
Erhvervsminister: turisme giver liv til landdistrikterne
13-09-2024
-
Får 35 millioner til at udvikle bæredygtig turisme
13-09-2024
-
Varm og tør sensommer luner i trængt campingbranche
13-09-2024
-
Kongrescenter giver gæster gratis transport med tog og bus
13-09-2024
-
Ultrapopulært spisested er åbnet et helt nyt sted i byen
13-09-2024