Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I sommersæsonen er klimavenlige handlinger blevet til valuta, som man kan betale med for kulturelle oplevelser i København. Det skriver Turistmonitor.dk.
Det sker i forbindelse med pilotprojektet ’CopenPay’, som turismeorganisationen Wonderful Copenhagen står bag.
Kampagnen blev lanceret i samarbejde med 24 lokale aktører, herunder BaneGaarden, Kanalhuset, GreenKayak, Folkehuset Absalon, Copenhill og Donkey Republic, og den gik verden rundt stort set med det samme.
Store, udenlandske medier som New York Times, The Guardian og CNN har fortalt om det danske initiativ, hvor hver deltagende aktør tilbyder en belønning til gæster, der udviser en defineret, bæredygtig adfærd.
Læs hele historien på turistmonitor.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge udgør rygraden i sommerens servicejob
05-07-2025
-
Bloomberg: Joe & The Juice-ejer sigter mod børsnotering i USA næste år
05-07-2025
-
Natklubber for 15-årige i kraftig modvind
05-07-2025
-
Odense-hotel udvider og bliver størst uden for København
05-07-2025
-
VisitDenmark satser på svenske familier for at hente tabte overnatninger hjem
05-07-2025
-
Bühlmann Hotels nedjusterer – men ser positivt på 2025
05-07-2025
-
Hotel dømt for ulovligt kiosk-samarbejde ved Himmelbjerget
05-07-2025
-
Ny kommerciel direktør vender hjem til Sønderborg
05-07-2025
-
Flere nordjyske hoteller går foran med grøn profil
05-07-2025