Der vil ske forandringer på kantinemarkedet forudser direktøren i Compass Group.

Til højre finder man en lille restaurant med traditionel, dansk mad, som bedsteforældre plejede at servere den i hjemlige omgivelser ved små, hyggelige rundborde. Til venstre er der kræset om thaimaden, og duften af koriander og chili rammer medarbejderne, som sidder klar med spisepinde bænket ved langborde i den asiatiske naborestaurant, skriver FødevareWatch.dk.

Alt er portionsanrettet og serveret, som var det et madmarked, du var trådt ind i. Hver dag er menuen ændret, men der er også kun den ene servering at vælge på kortet.

Sådan ser fremtidens kantiner ud ifølge Zanne Burø, direktør i Compass Group Danmark, som er datterselskab til den globale kæmpe Compass Group PLC, der har 550.000 ansatte globalt, og serverer cirka 5 milliarder måltider årligt i mere end 50 lande.

Har du fået læst?

Madkastellet rykker massivt ind på kantinemarkedet

HUBNORDIC i Ørestad City er KLP Ejendommes bud på fremtidens flerbrugerhuse. Et 120.000 m2 nyt kontortilbud, der skal imødekomme de krav virksomheder i dag stiller, når de vil skabe en attraktiv arbejdsplads og tiltrække de bedste hoveder.

Brugen af økologisk mejeri i danske storkøkkener er vokset markant de sidste fem år

Danskerne er vilde med økologi, og efterspørgslen efter økologiske mejeriprodukter mærkes også i danske kantiner og storkøkkener samt hos Arla Pro, der blandt andet leverer økologiske mejeriprodukter til storkøkkener. Det underbygges af tal fra Danmarks Statistik, som viser, at de danske storkøkkener indkøber mere økologi end nogensinde før.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne