Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Når danskere og turister er ude og nyde sommeren i København er de lette at distrahere – og så slår lommetyvene til.
Derfor lancerer Københavns Kommune nu op til gadefesten Distortion kampagnen Pickpockets Love Distractions. Det sker i samarbejde med Københavns Politi, HORESTA og en lang række af byens store aktører, bl.a. Distortion, Natteravnene, Din Offentlige Transport (DOT), Illum, G4S, Frederiksberg Kommune, Espresso House og Strømma.
”Det er fantastisk, at vi i København oplever færre lommetyverier. Men ligesom i mange andre storbyer har vi stadig en udfordring og skal forsætte med at gøre livet surt for lommetyvene. Vi arbejder tæt sammen med politiet om at forebygge lommetyverier, så København fortsat er et trygt sted for københavnere og turister”, siger overborgmester Frank Jensen (S).
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Millionoverskud til Noma inden lukning på Refshaleøen
18-07-2025
-
HORESTA: Turistskat er en trussel mod lokal turisme
18-07-2025
-
Dragør og Skagen siger nej til UNESCO Verdensarv af frygt for overturisme
18-07-2025
-
HORESTA: Forslag om højere Airbnb-fradrag vil skade hotelbranchen
18-07-2025
-
Kampagner giver mærkbar effekt: Nordmænd vender blikket mod Nordvestkysten
18-07-2025