Danskernes efterspørgsel på takeaway bliver ved med at stige, og trenden med at bestille mad online og få det leveret direkte til døren fortsætter. Det viser maj måneds vilde tal, hvor Just Eat slår egen rekord med 20 procent.

Salgstallene kulminerede Kristi Himmelfartsdag, hvor Just Eat og deres mange restaurantpartnere oplevede en vækst på 36 pct. sammenlignet med samme dag sidste år, som kun er overgået af 1. januar - årets uofficielle takeaway-dag.

”De høje tal skyldes, at maj måned har budt på ustadigt vejr, og det tiltrækker faktisk flere kunder. Danskerne er simpelthen mere villige til at klikke menuen hjem online, når de sidder inden døre i regnvejr. Vejret er derfor en del af forklaringen på maj måneds resultat”, siger Carsten Boldt.

Har du fået læst?

Michelinrestauranterne er blevet bedre til at tjene penge

Michelinrestauranterne på tværs af hele Norden er blevet markant bedre til at forvandle gourmet til guld. Det viser en gennemgang af alle de tilgængelige regnskaber bag michelinrestauranterne i Danmark, Norge, Sverige og Finland forud for mandagens uddeling af nordiske stjerner i Trondheim, skriver Børsen.

Markedet for hurtig mad er umætteligt

Det danske takeawaymarked har på ti år fordoblet sin omsætning fra to til fire milliarder kroner. Tendensen luner godt hos takeawayplatformenes dominerende spiller, Just Eat, som i dag sidder på en online-markedsandel på 75 procent., skriver Berlingske.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne