Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Danskernes efterspørgsel på takeaway bliver ved med at stige, og trenden med at bestille mad online og få det leveret direkte til døren fortsætter. Det viser maj måneds vilde tal, hvor Just Eat slår egen rekord med 20 procent.
Salgstallene kulminerede Kristi Himmelfartsdag, hvor Just Eat og deres mange restaurantpartnere oplevede en vækst på 36 pct. sammenlignet med samme dag sidste år, som kun er overgået af 1. januar - årets uofficielle takeaway-dag.
”De høje tal skyldes, at maj måned har budt på ustadigt vejr, og det tiltrækker faktisk flere kunder. Danskerne er simpelthen mere villige til at klikke menuen hjem online, når de sidder inden døre i regnvejr. Vejret er derfor en del af forklaringen på maj måneds resultat”, siger Carsten Boldt.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge udgør rygraden i sommerens servicejob
05-07-2025
-
Bloomberg: Joe & The Juice-ejer sigter mod børsnotering i USA næste år
05-07-2025
-
Natklubber for 15-årige i kraftig modvind
05-07-2025
-
Odense-hotel udvider og bliver størst uden for København
05-07-2025
-
VisitDenmark satser på svenske familier for at hente tabte overnatninger hjem
05-07-2025
-
Bühlmann Hotels nedjusterer – men ser positivt på 2025
05-07-2025
-
Hotel dømt for ulovligt kiosk-samarbejde ved Himmelbjerget
05-07-2025
-
Ny kommerciel direktør vender hjem til Sønderborg
05-07-2025
-
Flere nordjyske hoteller går foran med grøn profil
05-07-2025