Ambitionerne er høje hos Sinatur Hotel & Konference, der for nylig lancerede en helt ny strategi og en række meget ambitiøse 2030-mål om blandt andet at være CO2-positive og 100 % affaldsfrie. Målet er at drive hoteller med naturen som pejlemærke. Og en del af arbejdet handler om mere bæredygtighed i køkkenet.

”Vi vil gå forrest i vores branche, og derfor knokler vi på tværs af alle seks hoteller hårdt for at blive den første CO2-positive hotelkæde i Danmark. I den forbindelse kommer vi naturligvis ikke uden om økologien, så vi er pavestolte over, at vi nu kan bryste os med sølvmærket,” siger Kari Brandsgård, der er direktør for Haraldskær Sinatur Hotel & Konference.

Det Økologiske Spisemærke, der er en statslig certificering og mærkningsordning for spisesteder i Danmark, uddeles og kontrolleres af Fødevarestyrelsen. Mærket viser, hvor stor en del af de indkøbte føde- og drikkevarer, der er økologiske, og findes i tre varianter: Bronze (30-60%), sølv (60-90%) og guld (90-100%).

Sinaturs seks hoteller består af Frederiksdal ved Lyngby, Storebælt i Nyborg, Gl. Avernæs ved Assens, Sixtus i Middelfart, Haraldskær ved Vejle Ådal og Skarrildhus midt på den jyske hede ved Herning.

De seks hoteller under Sinatur Hotel & Konference fik overrakt Det Økologiske Spisemærke i sølv af Økologisk Landsforening under Folkemødet i Allinge på Bornholm fredag d. 14. juni.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stort 'Community Pavilion' med spændene nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Bæredygtighed: Hvem viser vejen i erhvervet?

Alle virksomheder i branchen tænker i dag bæredygtighed ind i de daglige rutiner - fra den største hotelkæde til den mindste restaurant. Men hvordan inspirerer vi som branche hinanden til at tage de næste skridt på en måde, der passer naturligt ind i den overordnede strategi eller den daglige drift?

Det økologiske foodservice-salg vokser fortsat markant

Omlægningen til mere økologi har fortsat masser af fart på i foodservice-segmentet, og ifølge helt nye tal fra Danmarks Statistik steg salget sidste år med 15 pct. til næsten 2,35 mia. kr., skriver FødevareWatch.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne