Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Danske 7-Eleven får med et nyt initiativ mere dyrevelfærd på menuen. Sultne kunder på farten kan nu sætte tænderne i pølser fra frilandsgris, der er anbefalet af Dyrenes Beskyttelse, skriver de i en pressemeddelelse.

 ”Der er generelt stor efterspørgsel på økologi, bæredygtighed, dyrevelfærd og ikke mindst gode råvarer, så vi er stolte over at gå forrest og tage ansvar for den udvikling, hvor vi nu kan tilbyde en hotdog, der smager af den frihed, som grisene har haft glæde af”, siger Morten Vedel, der er Commerciel Director i 7-Eleven. 

Hos Dyrenes Beskyttelse ønsker man at øge danskernes mulighed for at vælge fødevarer, som stammer fra produktioner, hvor dyrene har adgang til det fri. Derfor er organisationen også glade for 7-Elevens nye initiativ.

Momsdebat blusser også op i nabolande

I Norge presser politikere på for at sænke momsen på fødevarer forud for valget. Store dagligvarekæder erklærer sig villige til at sænke priserne, hvis momslettelser bliver en realitet.

Turister rejser til steder der snart forsvinder

Klimaforandringer får rejsende til at opsøge steder, der snart vil være forandret for altid. Det har skabt en ny rejsetrend, hvor naturens sårbarhed bliver en attraktion i sig selv.

Log ind