Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den udenlandske mødedeltager bruger generelt flere penge i forbindelse med et møde eller en konference i Danmark, end danskere gør. Det er en af konklusionerne i en analyse af mødemarkedets betydning for den danske økonomi, som turismeorganisationen Visitdenmark har lavet sammen med bl.a. Meetdenmark og HORESTA.
"Vi kan se, at det, vi kalder average spend (gennemsnitligt forbrug, red.) for en international mødedeltager er væsentligt højere end for en dansk mødedeltager. Det betyder noget for det volumen, der er i mødemarkedet, og som kan komme de kommende år, så det er enormt positivt," siger Erik Mortensen, direktør for erhvervsturisme i Visitdenmark og hovedforfatter bag analysen.
En mødedeltager fra udlandet bruger i gennemsnit godt 2000 kr. pr. dag uden for mødelokalet. En dansk mødedeltager bruger knap 1000 kr. udenfor mødelokalet.
Ifølge analysen skabte mødemarkedet en samlet omsætning på 26 mia. kr. i 2017. Det er 25 pct. mere end i 2010.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025