For restauratøren Michael Bay Olsen, indehaver af Restaurant Furesøbad, har 2022 været noget af en rutsjebane. Desværre er turen ikke forbi, og det er ikke den type forlystelse, der giver det gode sug i maven.
Efter restriktionerne blev afskaffet, vendte efterspørgslen hurtigt tilbage, og alle i virksomheden måtte løbe stærkt for at følge med. Og faktisk var det stadig ikke muligt at byde alle gæster velkommen.
”Vi ville jo gerne opretholde vores høje standarder, og da det var umuligt at finde kvalificeret personale, stod vi pludselig i en situation, hvor vi måtte sige nej til ca. 30 gæster hver eneste dag hele sommeren,” fortæller Michael Bay Olsen.
Med et gennemsnitligt forbrug pr. gæst på ca. 300 kr. er det meget omsætning, som virksomheden er gået glip af. Og de penge kunne restauranten sagtens have brugt i den nuværende situation, hvor store regninger truer virksomhedens drift.
”Vi har slukket lyset alle de steder, hvor det kan lade sig gøre, og hvor det giver mening. Vi afsøger alle muligheder og forfølger alle gode ideer. Lige nu ser vi på, om det vil give mening med både takeaway og dagens ret for at begrænse råvareindkøb og andre udgifter i virksomheden,” siger Michael Bay Olsen.
HORESTA sætter for tiden spot på, hvordan hotel-, restaurant- og turisterhvervet er ramt af den aktuelle energikrise. Du kan høre mere om Restaurant Furesøbads udfordringer i videoen her:
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Tommy Ahlers blander sig i debat om Airbnb
17-10-2025
-
HORESTA: Fjern aldersgrænsen for SVU – unges udvikling må ikke bremses
17-10-2025
-
Sunset Boulevard hædres som Succesvirksomhed 2025
17-10-2025
-
Tidligere Noma-kok åbner ny restaurant i Helsingborg
17-10-2025
-
Hotel Hesselet satser på gastronomi og langsom luksus
17-10-2025
-
Noma udvider med permanent butik og kaffebar i København
17-10-2025
-
Karrebæksminde får luksusresort med fokus på erhverv og velvære
17-10-2025
-
Markant hoteludvidelse i Aalborg sendt i høring
17-10-2025