Skal Danmark fastholde og forstærke vores bæredygtige image, er vi nødt til at blive endnu bedre til at dele de gode ideer og erfaringer. For at hjælpe det på vej i hotel-, restaurant- og turisterhvervet, lancerer HORESTA nu netværket ”SusDaneable”, hvor de fremmeste virksomheder og interessenter vil samles.
Formålet med SusDaneable er at fastholde og udbygge Danmarks grønne image og synliggøre det overfor erhvervs- og ferieturister.
”De bæredygtige initiativer fra virksomhederne vælter frem, og rigtig mange er kommet med på den grønne bølge. Med SusDaneable vil vi i HORESTA samle det dygtigste på området for at videndele og skabe nye samarbejder, så vi forstærke den grønne profil af Danmark som destination”, siger Mikal Holt Jensen, miljøchef i HORESTA.
Netværket startes med to møder årligt, hvor der vil være rig mulighed for debat og erfaringsudveksling. Første møde er den 20. juni.
Ambitionen er at øge bæredygtighedsindsatsen i erhvervet og løfte promoveringen af Danmark som bæredygtig destination.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Ny i HORESTA: En personlig og hjemlig oplevelse
08-05-2024
-
Midlertidig lempelse af kontantreglen
08-05-2024
-
Overnatningsrekord for hotellerne i første kvartal
08-05-2024
PRESSEKLIP
-
Sunset Boulevard tester nyt stort skridt mod emballagefri dine-in
08-05-2024
-
Balder indgår lejeaftale med Go Hotels på Hotel Østerport
08-05-2024
-
Skagens største hotel bygger for tocifret millionbeløb
08-05-2024
-
Strawberry udvider sin portefølje i Danmark med The Reef
08-05-2024
-
Stort hotel slår dørene op efter gennemgribende renovering
08-05-2024
-
Ny ansøgningsrunde: 82 millioner kroner skal uddeles til kyst- og naturturismen
08-05-2024