Skal Danmark fastholde og forstærke vores bæredygtige image, er vi nødt til at blive endnu bedre til at dele de gode ideer og erfaringer. For at hjælpe det på vej i hotel-, restaurant- og turisterhvervet, lancerer HORESTA nu netværket ”SusDaneable”, hvor de fremmeste virksomheder og interessenter vil samles.

Formålet med SusDaneable er at fastholde og udbygge Danmarks grønne image og synliggøre det overfor erhvervs- og ferieturister.

”De bæredygtige initiativer fra virksomhederne vælter frem, og rigtig mange er kommet med på den grønne bølge. Med SusDaneable vil vi i HORESTA samle det dygtigste på området for at videndele og skabe nye samarbejder, så vi forstærke den grønne profil af Danmark som destination”, siger Mikal Holt Jensen, miljøchef i HORESTA.

Netværket startes med to møder årligt, hvor der vil være rig mulighed for debat og erfaringsudveksling. Første møde er den 20. juni.

Ambitionen er at øge bæredygtighedsindsatsen i erhvervet og løfte promoveringen af Danmark som bæredygtig destination.  

Mikal.jpg
Miljøchef, Green Key
Mikal Holt Jensen

Udsigt til ny attraktion bekymrer visse borgere

Et nyt udsigtspunkt med en højde på 40 meter i en jysk by er blevet mødt med flere kritiske røster, da en del af de lokale borgere stiller spørgsmål ved, om det vil betyde et farvel til privatlivets fred.

Flertal for turismeafgift i København

Københavns borgerrepræsentation vedtog på et møde den 30. november, at København skal have en turismeafgift. Nu skal regeringen give lov til, at kommunen kan indføre afgiften.

Log ind