Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Det skal være muligt for erhvervsdrivende at takke nej til at modtage kontanter, når der betales ved kassen.

Det mener administrerende direktør på Hotel Koldingfjord Peder Madsen.

”Vi får generelt færre kontantbetalinger, og billedet er et helt andet i dag, end det var for bare fem år siden. Så det er jo utvivlsomt den vej, udviklingen går”, siger hoteldirektøren til AvisenDanmark.

Spørgsmålet om, hvorvidt butikker, hoteller og andre virksomheder skal kunne afvise kontantbetaling, er især blevet presserende på Hotel Koldingfjord, efter hotellets pengeinstitut, Danske Bank, har meddelt, at det med udgangen af juni næste år ikke vil modtage kontanter som hidtil.

”Lige nu er løsningen for os, at vi skal til at have involveret et kontantindsamlingsfirma for at hjælpe os,” siger Peder Madsen og anslår, at den opgave vil koste hotellet op mod 10.000 kroner næste år.

Læs hele historien på avisendanmark.dk (kræver login)

EU vil nu sikre mere troværdige online-anmeldelser

EU har lanceret et nyt adfærdskodeks, der skal gøre online-anmeldelser mere retvisende. Formålet er at styrke gennemsigtigheden og fjerne falske anmeldelser. HORESTA og hotelbranchen hilser tiltaget velkomment, men efterlyser mere bindende fælles regler i EU.

Log ind