Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det våde sommervejr, som har præget juli måned i Danmark, kan mærkes hos restauranter og hoteller.
Sådan lyder det fra Nadeem Wasi, som er medlemschef i brancheorganisationen HORESTA. Det skriver Jyllands-Posten.dk.
“Der er rigtigt mange af vores medlemmer, som har en masse udeserveringsarealer. Der er det jo selvfølgelig ikke lige så attraktivt at sidde ude, når regnen siler ned”, siger han.
HORESTA har ikke tal for, hvad det dårlige vejr i år kan betyde for omsætningen i branchen, men ifølge Nadeem Wasi er der en forskel i forhold til eksempelvis sidste år, når HORESTA taler med sine medlemmer. Erfaringer fra tidligere år viser også, at en våd sommer kan have en betydning, fortæller han.
“Vi kan tydeligt mærke forskel på, når det er en god sommer, at det giver meget mere impulsive og spontane byture og dermed mere omsætning til restauranterne,” siger Nadeem Wasi.
Juli i år er tæt på at blive den vådeste juli nogensinde målt i Danmark. Den gældende rekord er på 140 millimeter regn.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA satte fokus på arbejdsmiljø på TV2 News
21-12-2025
-
HORESTA Play: Sovino Brands deler erfaringer med at optimere betalingsløsning
21-12-2025
-
Restaurationsbranchen viser styrke i 2025 trods pres på økonomien
21-12-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen bygger videre på stærk fremgang
21-12-2025
PRESSEKLIP
-
Events uden bøvl: Nye regler letter vejen for udenlandsk arbejdskraft
19-12-2025
-
Lars Larsen Group planlægger nyt hotel
19-12-2025
-
Turismeforsker: 2025 var stabilt – 2026 kræver nytænkning og balance
19-12-2025
-
Arp-Hansen udskyder overtagelse af Brøndums Hotel
19-12-2025
-
Ny lukkelov skal styrke turismen i mindre byer
19-12-2025
-
Internationalt: Atari lancerer gaming-hotel
19-12-2025
-
Airbnb får millionbøde i Spanien for ulovlige boligannoncer
19-12-2025