Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Forbrugerne har kastet deres kærlighed på onlinesalg det seneste års tid og ikke mindst ved nedlukningen i julen blev der handlet online. Det viser forbrugsopgørelsen fra Danske Bank via kort og MobilePay, der overordnet set peger på et forbrugsdyk på 15 pct. i den sidste uge af 2020 til og med 3. januar, skriver FødevareWatch.dk.
Og på grund af den reelle nedlukning, svingede danskerne ikke dankortet ude i nattelivet og på spisesteder.
"Danskerne brugte 93 pct. færre penge på barer og natklubber, halvt så meget som normalt på restauranter og caféer – der i høj grad fik omlagt til takeaway, mens klassiske fastfood-restauranter kun så et fald på 6 pct," skriver banken i opgørelsen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025