Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
I 2018 var seks venner på Rio Bravo. De spiste wienerschnitzel, drak kolde øl og fejrede, at de netop havde solgt majoriteten af deres populære pizzakæde og fælles hobby til et stort millionbeløb. Gorms Pizza var på få år blevet en kæde med mange spisesteder, og med en ny rig norsk ejer i ryggen var der stadig masser af byer på det danske landkort at indtage, skriver Berlingske.
Ifølge kokken Gorm Wisweh, der lægger navn til kæden og er en af stifterne, har ekspansionen været for ambitiøs og taget for meget fokus.
”Da vi stiftede Gorms Pizza, havde vi et fast greb og alle fingre i pizzadejen, men de seneste år er det gået for stærkt. Malingen har knap nok været tør, før vi var i gang med den næste restaurant. Man kan sætte rigtig meget på formel, men den der iværksætterpassion, som ligger i vores DNA, har vi ikke været klar til at sprede så hurtigt,” siger han.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025