Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Åbningsdagen for Villa Copenhagen var en milepæl i Petter Stordalens liv. Ikke blot fordi det kostede over 1,5 mia. kroner og tog mere end fire år at restaurere de 25.000 kvadratmeter, som den gamle posthusgrund fra 1912 rummer. Men også fordi det spektakulære luksushotel endelig kunne slå dørene op, efter at åbningsdagen på grund af coronakrisen var blevet udskudt op til flere gange, skriver Berlingske.

Filosofien hos den flamboyante direktør er klar:

”Mange tror, jeg sælger værelser. Det gør jeg fandme ikke. Det, jeg sælger, er ikke et værelse. Jeg sælger oplevelser, jeg sælger drømme. Hvis alle drømmene er borte, har jeg intet at sælge bortset fra et værelse,” siger Petter Stordalen til avisen.

Han er stensikker på, at han forretningsmæssigt har placeret sig lige i midten af en global trend. At lysten til at rejse ikke er forsvundet i coronakrisens kølvand, og at vi, uanset hvad fremtiden byder, fremover kommer til at rejse mere og mere - om end der kan gå lang tid.

Læs hele historien her.

Blog: Hvad skal der blive af København?

København står foran vigtige valg, der afgør hvilken slags hovedstad, vi ønsker. Turismen skaber vækst og arbejdspladser, og byen tiltrækker allerede gæster, som bruger den med omtanke. Derfor bør debatten handle om at udvikle byens styrker i stedet for at begrænse dem, lyder det fra HORESTA.

Hotel Insights 2025 - Vejle

Kl. 9.00-13.30

Få inspiration til hvordan du kan udvikle din virksomhed og bliv opdateret på de seneste markedsdata og forventninger til branchens udvikling.

Hotel Insights 2025 - København

kl. 9.00-13.30

Få inspiration til hvordan du kan udvikle din virksomhed og bliv opdateret på de seneste markedsdata og forventninger til branchens udvikling.

Log ind